English

سخنگوی خانه سینما:

جشن خانه سینما امسال برگزار نمی‌شود/ ۳۰ هنرمند پرونده باز دارند

سخنگوی خانه سینما گفت: امسال جشن خانه سینما امسال بدلیل عدم فعالیت برخی هنرمندان برگزار نمی شود.

 جشن خانه سینما امسال برگزار نمی‌شود/ ۳۰ هنرمند پرونده باز دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، رسول صدر عاملی سخنگوی خانه سینما در نشست خبری که امروز به مناسب روز سینما برگزار شد، اظهار داشت: جشن خانه سینما  چند سالی است  به دلیل کرونا و برخی موارد اجتماعی برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه این جشن امسال نیز برگزار نمیگردد، افزود: در جشن خانه سینما هر ساله جشنواره ای برگزار می‌شد که آثار داوری و به برترین ها تندیسی اهدا می‌شد، اما فکر کردیم بدلیل غیبت برخی سینما گران این داوری عادلانه نیست.

سخنگوی خانه سینما به سوال سینما گران از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دو کاندیدا آقایان قالیباف و پزشکیان به این پرسش ها پاسخ دادند که ما در دیدار با وزیر عنوان کردیم پاسخ‌های رئیس جمهور سند جدی بین ما و دولت است.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری سخنگوی خانه سینما

 

صدر عاملی با اشاره به پرونده باز ۳۰ سینماگر، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که در نشست با وزیر ارشاد مطرح گردید رسیدگی به این پرونده ها بوده است.

وی در خصوص ساخت فیلم‌های کمدی که پر فروش است اما گاها بدور از حرفه‌ای گری است، عنوان کرد: نمیتوان به این فیلم‌ها لقب ابتذال داد چرا که همین فیلم‌ها سبب زنده نگهداشتن سینما شده است.

سخنگوی خانه سینما با بیان اینکه این خانه در این مدت تلاش کرده است که مردمی اداره شود، بیان کرد: اما به کمک دولت و وزارت ارشاد نیز احتیاج داریم.

صدر عاملی با عنوان اینکه ۳۲ صنف سینمایی وجود دارد، گفت: بدنبال این هستیم که همه این صنوف فعال و پویا حرکت کنند همانطور که در روزهای اخیر انجمن بازیگران برای نخستین بار آیین نامه  بکار گیری کودکان در خانه سینما تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول یک هفته منتهی به روز سینما برنامه های مختلفی برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: نشست های سینمایی، بزرگداشت ها و یادبودهای مختلفی از هنرمندانی مانند  داریوش مهرجویی، کیومرث پوراحمد و دیگر عزیزان که میان ما نیستند اما تاثیرات شگرفت آن‌ها در سینمای ایران داشتند را خواهیم داشت.

 سخنگوی خانه سینما با عنوان اینکه سعی شده مراسمات این هفته به صورت  خودجوش و مردمی برگزار شود، تصریح کرد: از دیگر برنامه های این هفته می توان به رونمایی از کتاب‌های تخصصی سینما و دیگر  برنامه‌های فرهنگی متناسب با این صنف برگزار شود.

شادمهر راستین دبیر اجرایی جشن سینمای ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه در مراسم پاسداشت روز ملی سینما، از کتاب فیلمنامه‌های آقای عیاری  در نشر چشمه رونمایی شود، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های این هفته می توان به رونمایی از اسناد و دست‌نوشته ها و اکران 100 فیلم بازسازی شده اشاره کرد.

وی بیان کرد: فیلمخانه مجموعه‌ای از مستندها را به همراه صحنه‌هایی از داریوش مهرجویی و کیومرث پوراحمد در اختیار ما قرار داده است. نکته دیگری که وجود دارد مجموعه‌‌ای از نقد‌ها و بررسی‌ها درباره سینمای فرهنگی‌و‌مستقل است که قرار است این مطالب بعدا به صورت محتوایی به رسانه‌ها ارسال شود.

 دبیر اجرایی جشن سینمای ایران گفت: برنامه های ویژه روز سینما  از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۶ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه