English

رئیس هیات مدیره خانه سینما:

سینمای ما بسیار از جهان عقب است

رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت: اکنون سینمای ما بسیار از جهان عقب است به نحوی این فاصله مشهود است که گاهی در مجامع بین المللی خیال می‌کنیم آنها مریخی هستند.

سینمای ما بسیار از جهان عقب است
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، محمد مهدی عسگر پور رئیس هیات مدیره خانه سینما در آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما ، اظهار داشت: دوربین در ۱۲۷ سال پیش وارد ایران شد و این روز بهانه ای شد تا در تقویم کشور روز سینما نام گیرد، اگرچه چندسالی این روز از تقویم حذف شد اما متولی اینکار امسال این روز را تبریک گفت که این موضوع نشان دهنده قدرت سینما است.

وی با بیان اینکه در سینما قصه پر غصه ای وجود دارد، افزود: خانه سینما مسائل و مشکلاتی در  طول سال های مختلف داشت که برخی فنی و برخی دیگر نیز از جنس مسائل دیگری بودند.

آیین پاسداشت روز ملی سینما

رئیس هیات مدیره خانه سینما بیان کرد: در سال‌های اخیر فضای اجتماعی کشور به گونه ای عمل کرد که سینماگران نقش جدی در آن داشتند و برخی از همکاران ما دچار مشکل شدند.

عسگر پور با اشاره به تغییرات تکنولوژی، گفت: این تغییرات بسیار جدی، سریع و بی رحمانه در حال انجام است و به همین دلیل برخی مشاغل بیکار شده اند.

وی با عنوان اینکه برخی تغییرات سینما را دچار تب و لرز کرد مانند تبدیل نگاتو به دیجیتال که حاکمیت و برخی جریانات صنفی اجازه ندادند این حالت طولانی شود.

 

بیشتر بخوانید:

آیین پاسداشت روز ملی سینما

 

رئیس هیات مدیره خانه سینما  تصریح کرد: اکنون به شکل دیگری دچار مشکل شده‌ایم و آن رفتن مخاطب به سمت پلتفرم ها است که البته درصد پایینی از آن مربوط به پلتفرم های داخلی می شود.

عسگر پور با عنوان اینکه اکنون با جریانی مواجه هستیم که بزودی بخشی از همکارانمان را به واسطه حذف مشاغل از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اکنون سینمای ما بسیاری از جهان عقب است، عنوان کرد: به نحوی این فاصله مشهود است که گاهی در مجامع بین المللی خیال می‌کنیم آنها مریخی هستند.

آیین پاسداشت روز ملی سینما

علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما نیز در این آیین اظهار داشت: پس از بیست و یکمین دوره جشن  خانه سینما، این برنامه به دلایل مختلف  مانند کرونا و مسائل اجتماعی برگزار نشد.

وی افزود: این مراسم اما امسال به شکل نمادین به جهت پیوند سینما و مردم در آخرین لحظات موفق به انجام آن شدیم.

مدیرعامل خانه سینما بیان کرد: در  سال هایی که جشن خانه سینما‌ برگزار نشد سینما با شکلی خاص و متفاوت زنده بود.

دهکردی با اشاره به اینکه امروز باید از  آرزوهایمان حرف بزنیم، گفت: امیدواریم سینمای ما سربلند و  بالا ترین قله دنیا را فتح کرده و جوایز بسیار کسب کرده و  دوباره به حال خوب خود باز گردد.

وی افزود: آرزو می‌کنیم رونق اقتصادی به سینما دوباره بازگردد و درصد بیکاری کاهش پیدا کند.

مدیرعامل خانه سینما بیان کرد: نباید فریب چند فیلم پر فروش را خورد امیدواریم با رونق سینما حال سینماگران و  خانوادهایشان خوب شود.

دهکردی خاطرنشان کرد: امیدواریم مهر و صمیمیت باطنی در بین سینماگران بیشتر  و دلخوری های کوچک نیز حل شود.

آیین پاسداشت روز ملی سینما

 قانون استفاده از کودکان در سینما رونمایی شد

در این آئین  قانون استفاده از کودکان در سینما رونمایی شد، پژمان بازغی رئیس هیئت مدیره انجمن بازیگران نیز در این خصوص اظهار داشت: در ابتدای پذیرفتن این سمت شاهد آن بودیم که سن قانونی عضویت این انجمن ۱۸ سال است.

وی افزود: جالب است جشنواره فیلم کودک وجود دارد اما کودکان شرایط قانونی عضویت در این انجمن را ندارند.

بازغی با عنوان اینکه برنامه های مختلفی را در انجمن بازیگران آغاز کرده ایم، تصریح کرد: ساماندهی بازیگران، هنروان در سینما و وضعیت تدریس در آموزشگاه ها از جمله برنامه های در دست انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه