English

به یاد شهدا و دهمزمان با هفته منابع طبیعی:

کاشت ۴۳۷ نهال در نکا آغاز شد

همزمان با هفته منابع طبیعی، کاشت ۴۳۷ نهال به یاد شهدای شهرستان نکا در حاشیه رودخانه نکارود و پارک مادر آغاز شد.

کاشت ۴۳۷ نهال در نکا آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سیدمحمود حسینی پور در این آیین با اشاره به اقدام رهبر انقلاب در کاشت سه درخت که یکی از آن‌ها «انجیلی» و بومی این استان بوده است، اظهار داشت: این توسعه تکلیفی برای مازندران در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است. ‎

وی با بیان این که تا پایان امسال ۱۱ میلیون نهال در مازندارن کاشته می شود، ادامه داد: تمدن مازندران با حفظ منابع طبیعی آن گره خورده است.

استاندار مازندران افزود: سهم مازندران در طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، کاشت ۶۰ میلیون نهال است که برای تحقق آن تلاش می کنیم.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۱۱ میلیون درخت در مازندران کاشته شد که تا پایان سال جاری همین آمار در استان تکرار خواهد شد.

حسینی پور با بیان این که نگهداری از درختان کاشته شده به مراتب مهمتر از کاشتن آن است، اظهار داشت: استانداری مازندران با استفاده از ظرفیت قانونی نظارتی خود در حفاظت از درختان کاشته شده تلاش جدی دارد.

وی تصریح کرد: تمدن مازندران با حفظ طبیعت و منابع طبیعی آن گره خورده است و شهروندان در نگهداری آن باید تلاش کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه، جنگل های هیرکانی میلیون ها سال در مازندران حفظ شد، خاطرنشان ساخت: بسیاری از نقاط دنیا میزبان جنگل های هیرکانی بودند اما غفلت مردم آن سرزمین سبب نابودی کامل آن شد.

وی با ذکر این نکته که رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری امسال از مازندران و ارزش و حفظ درخت انجیلی تأکید داشتند، اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در کاشت و نگهداری درختان تلاش کنیم.

حسینی پور گفت: ابتکار مسئولان شهرستان نکا که به ازای هر شهید یک درخت کاشتند، بسیار ارزشمند است و برای نگهداری این درختان باید تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه