English

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد؛

کاهش ۱۴ درصدی فوتی های حوادث رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: چهار ماه امسال ۱۸۵ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشت.

کاهش ۱۴ درصدی فوتی های حوادث رانندگی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، دکتر علی عباسی اظهار داشت: بر اساس آمارها، ۱۵۵ نفر از تلفات تصادفات چهار ماهه امسال را مردان و مابقی را نیز زنان تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب بابل و آمل هر کدام با ۲۶، ساری با ۲۲، قائمشهر با ۲۰ فوتی بود، ادامه داد: این در حالی است که در شهرستان گلوگاه فوتی در این رابطه گزارش نشده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیشترین فوتی ها را در محور برون شهری و راه روستایی عنوان و تصریح کرد: از ۱۸۵ کشته تصادفات چهار ماهه، ۱۴۷ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با کاهش چهار درصدی) و ۳۸ نفر در حوادث درون شهری (با کاهش ۳۹ درصدی) ثبت شد.

وی به کاهش ۶ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۶۴ نفر طی چهار ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

عباسی، رعایت مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه