English

جابه‌جایی ۹۸ درصد مسافر و ۸۸ درصد کانتینر؛ سهم بنادر هرمزگان در شش ماهه ۱۴۰۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان سهم بنادر این استان در نیمسال نخست سال جاری را در بخش کانتینری ۸۸ درصد و در بخش جابه‌جایی مسافر ۹۸ درصد اعلام کرد.

جابه‌جایی ۹۸ درصد مسافر و ۸۸ درصد کانتینر؛ سهم بنادر هرمزگان در شش ماهه ۱۴۰۳
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از سازمان بنادرودریانوردی؛ حسین عباس‌نژاد امروز سه‌شنبه سهم بنادر این استان در نیمسال نخست سال جاری در بخش نفتی و غیرنفتی در بین سایر بنادر کشور را ۴۷ درصد، در بخش کانتینری ۸۸ درصد و در بخش جابه‌جایی مسافر ۹۸ درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به ۴۲ میلیون و ۲۸۰ هزارتن حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی، سهم این بندر در بخش عملیات نفتی و غیرنفتی در بین سایر بنادر کشور را ۳۶ درصد و در بخش کانتینری ۷۸ درصد اعلام کرد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ از مجموع یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۹۷ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر استان هرمزگان، یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۹۲۶ TEU آن مربوط به بندر شهید رجایی بوده است.

عباس‌نژاد اضافه کرد: در شش ماهه امسال ۹ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۹۳ نفر مسافر از طریق بنادر و اسکله‌های تحت حاکمیت بندر شهید رجایی جایه‌جا شده‌اند که از این تعداد شش میلیون و ۶۵۷ هزار و ۱۱۶ نفر بین بنادر و اسکله‌های قشم(پل و لافت) رفت‌وآمد کرده‌اند.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال در مجموع ۵۴ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۳۱ تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۳۷ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۸۱تُن کالای غیرنفتی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه