English

جشنواره فیلم «لوکارنو» به «شاهرخ خان» جایزه می‌دهد

«شاهرخ خان» ستاره هندی در جشنواره فیلم «لوکارنو» ۲۰۲۴ با جایزه یوزپلنگ افتخاری یک عمر دستاورد هنری تجلیل خواهد شد.

جشنواره فیلم «لوکارنو» به «شاهرخ خان» جایزه می‌دهد
به گزارش خبرگزاری موج

، شاهرخ خان این ستاره بالیوود در تاریخ ۱۰ اوت در میدان «پیازا گراند» در جشنواره‌ی فیلم «لوکارنو» این جایزه سینمایی را دریافت خواهد کرد و همچنین به عنوان بخشی از برنامه بزرگداشت این بازیگر، فیلم موفق «دیوداس» در سال ۲۰۰۲ به کارگردانی «سانجای لیلا بانسالی» در این رویداد به نمایش درمی‌آید.

این بازیگر ۵۸ ساله از زمان نقش‌آفرینی موفقیت آمیز خود در فیلم‌ «بازیگر»(۱۹۹۳) و فیلم رمانتیک کلاسیک «داماد عاشق عروس را می‌برد» (۱۹۹۵) ستاره گیشه و سفیر جهانی سینمای هند بوده است. او برای فیلم‌هایی مانند «دیوادس» که در آن نقش یک معتاد الکلی را بازی می‌کند و برای بازی در نقش یک مرد مبتلا به سندروم آسپرگر در فیلم «نام من خان است» (۲۰۱۰) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

«جونا آ. نازارو» مدیر هنری جشنواره فیلم لوکارنو، استقبال از اسطوره زنده‌ای مانند شاهرخ خان را در هفتاد و هفتمین دوره این جشنواره "یک رویای به حقیقت پیوسته" خواند و ستاره بالیوودی را به دلیل "نقش چشمگیر در سینمای هند" مورد تمجید قرار داد و گفت: «شاهرخ خان پادشاهی است که هرگز ارتباطش را با تماشاگرانی که آن را به تاج و تخت رسانده‌اند، از دست نداده است. این هنرمند شجاع و جسور همیشه حاضر بوده خود را به چالش بکشد و در عین حال به آنچه طرفدارانش در سراسر جهان مشتاقانه از فیلم هایش انتظار دارند وفادار بماند. شاهرخ خان یک قهرمان واقعی مردمی و اسطوره است».

این جایزه پس از فیلم‌های بسیار موفق «شاهرخ خان» در سال ۲۰۲۳، که شامل سه فیلم پرفروش «دونکی»، «پاتان» و «جاوان» به این بازیگر اعطا می‌شود. فیلم سینمایی «جاوان» طبق برخی تخمین‌ها با درآمدی نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم هندی تمام دوران تبدیل شد.

طبق اعلام پیشین، جشنواره لوکارنو امسال با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی نیز تقدیر خواهد کرد.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخاری لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه