English

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران بیان کرد،

ثبات قیمت کنسرو ماهی با واردات ماهی تن

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت:با فراهم شدن امکان واردات تون ماهیان، قیمت ماهی تون صید داخلی مدیریت شد و امکان ثبات قیمت کنسرو روی ۸۷ هزار و۵۰۰ تومان فراهم شد.

ثبات قیمت کنسرو ماهی با واردات ماهی تن
به گزارش خبرنگار کشاورزی و دامپروری خبرگزاری موج

، رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران، مسعود بختیاری در نشست خبری سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه همایش نقش صنعت کنسرو در تامین امنیت غذایی در آبان ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد اظهارکرد:امنیت غذایی بسیار مهم است تا جایی که وزیر جهاد کشاورزی بر تامین امنیت غذایی در برنامه تقدیمی به مجلس بر آن تاکید کردند.

وی گفت: تعریف امنیت غذایی، تامین غذای کافی و سالم برای همه مردم در همه زمان ها، جهت دستیابی به زندگی سالم و متعادل است که مولفه های فراهمی، دسترسی، سلامت و پایداری در تامین این امنیت غذایی نقش داشته، و صنایع کنسرو سازی ارتباط تنگاتنگی با تحقق این چهار مولفه دارند.

بختیاری ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به بالاتر بودن ضایعات بخش کشاورزی در ایران نسبت به میانگین جهانی، مدیریت این ضایعات با کمک صنایع تبدیلی به ویژه صنایع کنسروسازی قابل دستیابی است. چرا که این صنعت تبدیل مواد فساد پذیر به موادی با ماندگاری بالا را فراهم و دسترسی به این محصولات غذایی را بسیار امکان‌پذیرتر می‌کند.

رئیس سندیکای صنعت کنسرو ایران گفت: محورهای همایش را تاریخچه صنعت کنسرو در دنیا و ایران، قواعد و اصول صنعت کنسروسازی، جایگاه صنعت کنسرو در دنیا و اقتصاد جهانی، نقش صنعت کنسرو به عنوان یکی از مهمترین صنایع تبدیلی در جلوگیری از دورریز محصولات کشاورزی، نقش کنسرت در معیشت جامعه کشاورزی به ویژه جامعه صیادی، و نقش صنعت بسته‌بندی در صنایع کنسروسازی خواهد بود.

این مسئول صنفی ادامه داد: صنعت کنسرو نقش بی‌بدیل در جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی دارد. دورریز ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است.

بختیاری با اشاره به چالش آماری در ایران تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور این است که آمار و اطلاعات خیلی قابل اتکایی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی در دسترس نیست.

وی با اشاره به ۳۰ درصد ضایعات محصولات کشاورزی در ایران، اظهار کرد: ما می‌توانیم با حمایت و کمک به صنایع تبدیلی موضوع را پیگیری کرد.

بختیاری با بیان اینکه از مهرماه سال ۱۴۰۲ تا امروز قیمت کنسرو ماهی با وجود افزایش هزینه‌های تمام شده تولید، حقوق و دستمزد، حمل و نقل و ... دلیل این ثبات قیمت را همگرایی و هم افزایی بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه تولید محصولات شیلاتی دانست و گفت: با فراهم شدن امکان واردات تون ماهیان، قیمت ماهی تون صید داخلی مدیریت شد و امکان ثبات قیمت کنسرو روی ۸۷ هزار و۵۰۰ تومان فراهم شده، که در صورتی که این همگرایی و هم افزایی ادامه‌دار باشد، امکان ادامه این مسیر برای صنایع کنسرو وجود خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه