English

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

در تعلیم و تربیت باید رشد متوازن مدنظر قرار گیرد

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این که رسیدن به فهم مشترک از ملزومات فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: در تعلیم و تربیت باید رشد متوازن مد نظر قرار گیرد.

در تعلیم و تربیت باید رشد متوازن مدنظر قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، قاسم عزیززاده گرجی در آئین تجلیل از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری (ره) برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به فهم مشترک از ملزومات فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی به اهمیت حضور دانشجو معلمان در مدارس برای آشنایی با مدارس و حوزه تعلیم و تربیت در میدان اشاره کرد و ادامه داد: دانشجو معلمان که معلمان آینده نظام هستند باید برای خوب شدن حال مدرسه و دانش آموزان تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با طرح این سؤال که چه چیزی موجبات کامیابی و ناکامی دانش آموز را رقم می زند، گفت: معلم نقش مهم و اثرگذاری بر دانش آموزان دارد.

وی با اشاره به هدف آموزش و پرورش تصریح کرد: همه برنامه ها و اقدامات در دستگاه تعلیم و تربیت باید در جهت رسیدن به قله آموزش و پرورش یعنی تربیت باشد، در هر امری اگر خروجی و غایت کار را ترسیم نکنیم اقدامات و برنامه ها مطمئناً ضعف خواهد داشت.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه آموزش باید به مرحله یادگیری برسد، ابراز داشت: تربیت یکی از سطوح یادگیری است، اگر یادگیری اتفاق نیفتد علم غیر نافع خواهد بود که در زندگی بشر هیچ اثر و خاصیتی ندارد.

وی افزود: مهارت که در حوزه تعلیم و تربیت بدست می آید باید به فهم درست از علم و دانش ختم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه محتوا یک ارزش است و روش نیز مهم و ارزش محسوب می شود، چرا که اگر ابزار انتقال پیام درست انتخاب نشود پیام ناقص ابلاغ می شود، تصریح کرد: معلم مأمور به هدایت نیست، بلکه باید پیام را برای دانش آموز تبیین کند.

وی با بیان اینکه برخی سواد را تربیت می دانند، درصورتی که سواد یکی از مراحل یادگیری است، افزود: اگر فهم درست از علم نباشد، خطرآفرین خواهد بود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تربیت در برخی از مدارس تربیت تک ساحتی است، ادامه داد: اگر رشد متوازن در بحث تعلیم و تربیت رقم نخورد آسیب زا خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی مکان و زمان تربیت، بیان داشت: ارتباط سیال که بین مکان و مخاطب پیش می آید، همان تربیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه