English

رئیس جمهور در نشست خبری اعلام کرد؛

دشمن در به انزوا کشاندن ایران شکست خورد/ به وعده های انتخاباتی ام وفادارم

رئیس جمهور گفت: دولت در شرایط بسیار سخت کار را در دست گرفت اما با اعتماد به نیروهای جوان و استفاده از ظرفیت داخل نه تنها بسیاری از مشکلات حل شد بلکه خلاف توقع دشمنان، کشور منزوی نشد.

دشمن در به انزوا کشاندن ایران شکست خورد/ به وعده های انتخاباتی ام وفادارم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در سومین نشست خبری خود با حضور رسانه های داخلی و بین المللی که در محل اجلاس سران درحال برگزاری است، با تسلیت ایام اربعین حسینی و قدردانی از اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه دولت را همراهی و در برخی موارد با نقدها دولت را در ارائه خدمت کمک می کنند.

وی افزود: ارتباط دولت و رسانه را یک ضرورت می دانم که در تبیین عملکرد دولتمردان به مردم و نظرات مردم به دولت فعال هستند و این ارتباط دو سویه را برقرار می کنند.

رییس جمهور اظهار کرد: دولت درحالی دو سال قبل کار را شروع کرد که وضعیت کشور خاص بود؛ شرایط کرونایی، شرایط اقتصادی با کسری بودجه، شرایط تورمی و کاهش کالاهای اساسی و برخی از مسائل این دست مواجه بود و برخی کارشناسان می گفتند دولت چگونه می خواهد کشور را پیش ببرد که با اعتماد به نیروهای جوان و کارآمد کار را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: شاید این ناباوری در دشمن وجود داشت که کار پیش نمی رود اما از آنجا که به وجود ظرفیت های فراوان در کشور و تغییر گفتمان به بازگشت به مردم و با مردم بودن و با نگاه به ظرفیت درون کشور و رجوع به داخل ایمان داشتیم بسیاری از مسائل حل و شرایط به نحوی شد که با کمک مومنانه مردم و کادر بهداشتی وضعیت کرونا در مدت کوتاه عوض شد.

رییسی خاطرنشان کرد: وضعیت کسری بودجه با ایجاد منبع در کشور جبران و وضعیت تورمی ۶۰ درصدی به ۴۶درصدی فعلی تبدیل شد و وضعیت کالاهای اساسی هم برای کشور اطمینان بخش شد. شرایط کسب و کار و تحصیل متفاوت شد طوری که رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰، بیش از ۴درصد را نشان داد و در ۱۴۰۱ هم چنین بود.وی افزود: این موجب ایجاد امید و کاهش تورم تولید ۱۰۳ به ۳۰ درصد شد و رشد تولید ماشین آلات ۱۹ درصد شد‌.وضعیت اشتغال به ۸.۲ درصد رسید و ۲۳ استان کشور اعلام کردند وضعیت بیکاری در این استان‌ها کاملا متفاوت شده است.

 

رشد ۱۴درصدی ارتباطات خارجی

رئیس جمهور با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم، اگفت: رشد ۱۴ درصدی ارتباطات تجاری در این بخش و توسعه بازارها در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا را در راستای سیاست های خارجی در این مدت شاهد بوده ایم‌.


شکست دشمن در به انزوا کشاندن ایران

رئیسی درباره پیوستن ایران به اتحادیه اروسیا، سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس اظهار کرد: این امر نشان می دهد که دشمنان در سیاست منزوی کردن ایران شکست خورده است.


تفکیک برق صنعتی از برق خانگی

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات در حوزه انرژی یکی از آنها را ناترازی های حوزه کسب و کار عنوان و بیان کرد: در برنامه هفتم برای رفع این ناترازی ها برنامه ریزی شده است.
وی افزود: یکی از راهکارهای دولت برای بخش برق، تفکیک برق صنعتی و خانگی است که برق صنعتی باید برق را تولید کند.


رئیسی رفع مشکلات خانواده های کم درآمد و تامین مسکن آنان را از جمله سیاست های دولت دانست و گفت: بیمه سلامت برای ۶ میلیون نفر به صورت رایگان برقرار شده است.

 

به آنچه که در انتخابات گفته ام و وعده داده ام، وفادارم

رییس جمهور در پاسخ به اینکه از زمان روی کار آمدن دولت شما التهاب در کشور ایجاد شد که سابقه نداشته و اینکه دخترتان گفته که پدرم دیوار نمی کشد بلکه پل می زند و نظر خود شما چیست، گفت: به التهاب در جامعه معتقد نیستیم دشمن ملتهب است در کشور اختلاف نظر است، اما جامعه منسجم است.

وی افزود: القای دشمن دو قطبی بودن یا دو قطبی شدن است اما نقاط اشتراک در کشور بسیار بالاست اینکه اختلاف نظر باشد مشکلی نیست که باید با بحق کاهش یابد اما معتقدیم التهاب در جناح مقابل وجود دارد.

رییسی گفت: همه مردمی که دغدغه کشور را دارند بدانند القای دشمن القای دو قطبی و چند قطبی شدن در جامعه است که به آن اعتقادی نداریم. زمانی ۶۱ اقتصاددان نامه نوشتند تورم اقتصادی ۳ رقمی را شاهد خواهیم بود نمی گویم آنها اقتصاد نمی دانند معتقدم آنها دغدغه داشتند به آنها احترام می گذاریم، اما گفتیم اگر بر مبنای سیاست های خود پیش برویم تورم کاهشی می شود اینها همه دغدغه است و دو تا نگاه وجود داشت که باید بیان می شد.

وی افزود: نسبت به مسائل اجتماعی هم چنین است؛ روزهای اغتشاشات به دانشگاه و خیابان می رفتم اعتراض و انتقاد مردم را گوش می کردم این نشان التهاب در جامعه نیست دغدغه است.

رییس جمهور تاکید کرد: حتما بدانید نگاهی که در انتخابات عرض کردم و وعده هایی که داده ام آن وعده ها یادم است سخن ها را یاد دارم و به آن وعده ها وفادارم. ممکن است تفسیرها متفاوت باشد و نگاه تفاوت تفسیرها را نمی گوییم اما آنچه که در انتخابات گفته ایم به آنها وفادار خواهیم ماند.

 

ما میز مذاکره را ترک نکردیم

رییسی با بیان اینکه دشمن در حوزه ناامید و مایوس کردن مردم هم ناامید شده است، گفت: به یاد دارید که هنوز چند ماهی از روی کار آمدن دولت سیزدهم نگذشته بود که یک حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها به صورت سراسری شروع شد و در سراسر کشور تلاش کردند که مردم را عصبانی کنند اما مردم بسیار هوشیارانه و با بصیرت کار را دنبال کردند و دشمن را ناکام گذاشتند. دشمن هم متوجه شد که مردم با دولت همراه هستند و بنای دولت هم بر کار است و شعار دولت هم ما می‌توانیم است.
رییس دولت سیزدهم یادآور شد: اعتقاد و باور دولت این است که همچنانی که ایران در حوزه‌های بسیاری مثل دفاع مقدس، دفاع از حریم حرم، حوزه‌های علم و فناوری، در صنایع هسته‌ای‌ و نظامی موفق شد و در بسیاری از حوزه‌ها توفیق به دست آورده، حتما در حوزه‌های دیگر هم موفق خواهد شد.
وی ادامه داد: دشمن احساس کرد کشور در حال پیشرفت است، لذا تحلیل به جا و حکیمانه‌ای که رهبری در دانشکده افسری به آن اشاره کردند، مبنا است چون دشمن احساس کرد ما در همه حوزه‌ها در حال پیشرفتیم، به ایجاد اغتشاش در کشور رو آوردند. تصورشان این بود که با اغتشاش می‌توانند کار را دنبال کنند.

رییس جمهورخاطر نشان کرد: حتی غربی‌ها میز مذاکره را ترک کردند و دل به اغتشاشات بستند و تصورشان این بود که اینگونه می‌توانند به اهدافشان برسند.
رئیسی درباره اقدامات دولت در بخش مسکن بیان کرد: اختصاص زمین و تسهیلات از جمله اقداماتی دولت در این حوزه بود که در این راستا چندی پیش بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داد شد.
رئیس جمهور در ادامه رایگان شدن آب و برق و گاز خانواده های کم درآمد را جزو برنامه های دانست و افزود: رایگان شدن بیمه سلامت از برنامه های مهم دولت است به طوری که در کشور کسی نباشد که تحت پوشش نباشد؛ در همین ارتباط ۶ میلیون نفر رایگان بیمه شدند.

 

مصوبات سفرهای استانی پیگیری می شود

رییس جمهور درباره سفرهای استانی و انتقادات وارده گفت: برخی در ارتباط با سفرهای استانی انتقاداتی مطرح می‌کردند در حالی که حضور در استان و دیدن نقایص کار و در میدان بودن حس بیشتری برای رفع مشکلات ایجاد می‌کند. رییس دولت سیزدهم به مدیران دولت توصیه کرد پیرو سفر‌های استانی مصوبات سفر را از چند جهت پیگیری کنند و تاکید کرد که پیگیری مصوبات در کارگروه‌های مختلف و در دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

رییسی با بیان اینکه میزان تولید کاغذ در کشور قابل قبول نبود و در این دو سال افزایش چشمگیری پیدا کرد، گفت: کتب درسی ما که عدد بالایی است با کاغذ تولیدی داخل چاپ و توزیع می‌شود.وی افزود: بزودی اعلام می‌کنیم که در تولید کاغذ خودکفا شدیم.

 

منتظر لبخند آمریکا و چند کشور اروپایی نمی مانیم

رییس جمهور مجددا با بیان اینکه میز مذاکره را برای رفع تحریم ها ترک نکردیم، گفت: طرف مقابل میز را ترک کرد و پشیمان شد.وی با بیان اینکه رفع تحریم ها تنها پرونده ما نبود، اظهار کرد: عضویت در ائتلاف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای یکی دیگر از پرونده‌های ماست که به اجلاس منطقه ای شانگهای و اجلاس بریکس ملحق شده ایم.لذا ما منتظر لبخند غربی‌ها نخواهیم شد و زندگی و اقتصاد مردم را به اراده آنها متصل نمی‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری رئیس جمهور

نشست خبری رئیسی سه‌شنبه برگزار می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه