English

رئیس جمهور در جلسه شورای‌ عالی مسکن؛

جریمه قانونی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن سرعت می‌گیرد

رئیس‌جمهور گفت: وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی موظف است به فوریت جریمه‌های بانک‌های متخلف را طبق قانون در قالب مالیات وصول و گزارش آن را ارائه کند.

جریمه قانونی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه ظهر امروز شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ شورای عالی مسکن که با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، مسئولان مربوط از پیشرفت طرح‌های در حال اجرای مسکن در کشور و همچنین مطالعات انجام شده درباره اختصاص زمین در مناطق مختلف کشور برای ساخت مسکن گزارش دادند و سپس گزارشی از عملکرد بانک‌ها در عمل به تعهدات در حوزه اعطای تسهیلات مسکن ارائه شد.

رئیس‌جمهور با گلایه از عدم اجرای تعهدات برخی بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی در این زمینه افزود: طبق قانون همه بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد از تسهیلات اعطایی خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و بانک‌های متخلف باید برابر ۲۰ درصد این رقم جریمه شوند. وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی موظف است به فوریت جریمه‌های بانک‌های متخلف را طبق قانون در قالب مالیات وصول و گزارش آن را ارائه کند.

رئیسی همچنین رئیس کل بانک مرکزی را موظف کرد با دعوت از مسئولان بانک‌های خصوصی آنها را نسبت به الزام اجرای نظامات قانونی مجاب کند و در صورت عدم پایبندی آنها به اجرای این نظامات قانونی، تصمیمات مناسب اتخاذ شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد که اجرای نهضت ملی مسکن و همه پروژه‌های مرتبط با بخش زمین و مسکن به‌عنوان پیشران اقتصاد کشور همچنان با قوت و جدیت از سوی دولت دنبال خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد در تکمیل مطالعات و تمهید زمینه‌های اجرایی طرح‌های شهرک‌های ساحلی تسریع شده و همچنین بانک‌هایی که در اجرای تعهدات قانونی، مبنی بر اعطای ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن تخلف داشته‌اند، برابر ۲۰ درصد از این رقم جریمه شده و این جرایم در قالب مالیات از سوی سازمان امور مالیاتی از آنها وصول شود.

همچنین در این جلسه همچنین استاندار هرمزگان گزارشی از طرح نهضت ملی مسکن ، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان و بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی ارائه داد که رئیس جمهور از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش از مجموع ۶۵ هزار و ۹۵۰ واحد تعهد مسکن استانداری هرمزگان، ۴۹ هزار و ۹۵۰ واحد مسکن شهری و ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی است که اجرای آنها در قالب ۴۸ طرح دنبال می‌شود.

در این راستا استانداری و اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ۳ هزار و ۶۰۹ هکتار زمین برای ۸۱ هزار و ۵۹۳ واحد مسکن تأمین کرده‌اند که برابر با ۱۲۳ درصد تعهدات این استان می‌باشد. همچنین برای ۵۹ هزار و ۵۹۱ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده و صدور پروانه حدود ۵ هزار واحد مسکونی دیگر نیز در دست اقدام است.

حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد از تعهدات استان هرمزگان در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون تکمیل و تحویل شده و حدود ۱۰ هزار واحد دیگر نیز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

استانداری هرمزگان ۳ هزار و ۴۱۶ قطعه زمین در ابعاد ۲۰۰ متری نیز در قالب طرح جوانی جمعیت تأمین و آماده کرده که به زودی به متقاضیان و افراد دارای شرایط واگذار خواهد شد.

بنابراین گزارش در استان هرمزگان حدود ۷ هزار مسکن مهر نیمه تمام باقی‌مانده بود که از این تعداد تنها ۱۱۲۶ واحد باقی‌مانده که آن هم تا قبل از پایان سال تکمیل و تحویل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه