English

معاون هماهنگ کننده سپاه:

اجرای قانون رمز پاسداشت انقلاب است

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لازمه پاسداشت انقلاب رعایت قانون است.

اجرای قانون رمز پاسداشت انقلاب است
به گزارش خبرگزاری موج

، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی ظهر سه شنبه در همایش آموزشی معاونان حقوقی سپاه در مشهد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم، قانون باید همه جا برای همه یکسان اجرا شود و برخی از قانون استثنا نشوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: البته نباید با قانون خشک با مسائل برخورد کرد بلکه قانون باید انعطاف لازم را داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه بین برخی مسؤولان این تصور ایجاد شده قانون دست‌ها را می‌بندد و برای پیش برد کارها باید قوانین را دور زد، معاونت حقوقی باید این تصور را اصلاح کند.

نقدی گفت: قانون مداری را باید فرهنگ و سکه رایج جامعه کرد، لازمه آن نیز آموزش و توضیح فواید قانونمداری و بیان رفتار و سیره بزرگان انقلاب در موضوع قانون پذیری است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در فرهنگ انقلابی، دینی و فرهنگ رهبران انقلاب می‌بینیم سختگیرانه ترین رفتار را در حوزه قانون مداری به خود و خانواده خود داشته‌اند.

وی ادامه داد: لازمه پاسداشت انقلاب رعایت قانون است در نتیجه پاسدار انقلاب نیز باید در وهله نخست رعایت کننده قانون باشد و قانون را حتی برای اهداف صحیح دور نزند.

نقدی افزود: پاسدار در هر جایگاهی که قرار دارد باید خود را در خط مقدم جبهه بداند و معاونت حقوقی سپاه نیز باید خود را در خط مقدم بداند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب در حوزه حقوقی دچار کوتاهی بودیم.

وی اظهار کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی که با هدف تعالی انسان‌ها و ایجاد جامعه مبتنی بر قسط است، دارای اقتضائاتی است.

نقدی گفت: تحقق انقلاب و جامعه مبتنی بر قسط، رعایت قانون است، اصلاً اعمال عادلانه قانون برای همه افراد و ایجاد جامعه قانون مدار از شاخصه‌های اصلی جامعه انقلابی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: بواسطه تسلط مستبدان بر کشور در ادوار گذشته، قانون گریزی به یک ارزش در تاریخ این کشور تبدیل شد، چرا که مردم می‌خواستند از زیر دست حاکمان ظالم و قوانین استبدادی فرار کنند و متأسفانه این موضوع الان نیز برخی مواقع در فرهنگ عمومی ما رسوخ کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه