English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت پرده اتهام‌زنی به ایران در پرونده ترور نافرجام ترامپ چیست؟

«به تازگی شبکه سی ان ان ادعاهایی را در مورد دست داشتن ایران در پرونده ترور نافرجام ترامپ مطرح کرده است. این ادعاها در شرایطی مطرح می شوند که نهادهای رسمی آمریکا آن ها را تکذیب کرده اند.»

پشت پرده اتهام‌زنی به ایران در پرونده ترور نافرجام ترامپ چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از ترور نافرجام ترامپ و بازتاب های گسترده داخلی و بین المللی این رویداد نمی گذارد. اتفاقی که به نحو قابل توجهی از سوی ناظران و تحلیلگران مختلف مورد توجه قرار گرفته و تحلیل و تفسیرهای متنوعی با محوریت آن مطرح می شود. در این رابطه برخی به این مساله اشاره داشته اند که ترور نافرجام ترامپ یک شوی تبلیغاتی بوده که مهندسی آن از سوی کارزار انتخاباتی ترامپ و البته حزب جمهوریخواه صورت گرفته و هدف اصلی آن مظلوم نمایی از ترامپ و افزایش شانس وی جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

۲ نکته در مورد جنجال ترور دونالد ترامپ

 

برخی دیگر نیز انگشت اتهام را به سمت دموکرات ها و آنچه ترامپ آن را دولت در سایه در آمریکا می خواند می‌گیرند و تاکید داراند که این جریان ها احساس خطر کرده اند و از طریق ترور ترامپ سعی داشته اند تا مانع از بازگشت ترامپ به کاخ سفید شوند. با این همه، در کنار تمامی تحلیل و تفسیرهایی که با محوریت ترور نافرجام اخیر ترامپ مطرح می شوند، یک سناریو نیز به تازگی و به طور خاص از سوی شبکه سی ان ان مطرح شده و آن طرح اتهام دست داشتن ایران در این موضوع است.

شبکه سی ان ان به تازگی مدعی شده که دستکاه های امنیتی آمریکا از مدتی قبل به ترامپ و کارزار انتخاباتی او هشدار داده بودند که ایران به دنبال ترور رئیس جمهور سابق آمریکا است. این شبکه به این مساله نیز اشاره کرده که تمرکز برای حراست از جان ترامپ بیش از همه معطوف به برگزاری کنگره حزب جمهوریخواه جهت معرفی نامزد نهایی اش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا بوده و رویداد پنسیلوانیا و سخنرانی ترامپ که در آن صورت گرفت و در همان سخنرانی شاهد تررو نافرجام ترامپ بودیم، چندان مورد توجه ترامپ و تیم امنیتی او نبوده است.

در این راستا و در ردِ ادعاهای شبکه سی ان ان علیه کشورمان، توجه به 2 نکته ضروری به نظر می رسد.

اولا، دستگاه های امنیتی آمریکا و حتی دولت این کشور به صراحت اعلام کرده اند که هیچ سرنخی دال بر ارتباط ماجرای ترور نافرجام اخیر ترامپ به کشورهای خارجی یافت نشده است. از این رو، اینکه در قالب این پرونده علیه کشورمان اتهام زنی می شود، هیچ نسبتی با واقعیت ها ندارد و صرفا در قالب پرونده سازی های جنجالی علیه ایران با اهداف خاص سیاسی معنا و مفهوم می یاید. به بیان ساده تر، جریان های مخالف با ایران در آمریکا به نوعی سعی دارند بار دیگر دستورکار ایران هراسی خود را بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی به پیش برند.

دوم اینکه از هر دریچه ای هم که به ماجرای ترور نافرجام اخیر ترامپ بنگریم، این رویداد یک سرافکندگی و ناکامی بزرگ برای دستگاه حکمرانی آمریکا است. معادله ای که هم از نظر اطلاعاتی و امنیتی، و هم تشدید قطبی‌گرایی سیاسی و اجتماعی در این کشور، پالس های ناامیدکننده ای را در مورد آمریکای کنونی به جهان مخابره می کند. از این رو، اینطور به نظر می رسد که آمریکایی ها و جریان های رسانه های آن ها با کشیدن پای یک بازیگر خارجی به ماجرای ترور نافرجام ترامپ، به نوعی سعی در لاپوشانی واقعیت های سیاه کشور خود در شرایط فعلی دارند.

ایران به صراحت اعلام کرده که ترامپ را به واسطه مدیریت و صدور فرمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس کشورمان مجرم می داند و راه قانونی را برای پاسخگو کردن وی برگزیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه