English

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

اتباع مدیریت و نظارت نمی‌شوند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور با بیان اینکه دستگاه‌های متولی در حال حاضر آمار دقیقی نسبت به اتباع داخل کشور ندارند، اظهار کرد: امور اتباع مدیریت و نظارت نمی‌شود.

 اتباع مدیریت و نظارت نمی‌شوند

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به ورود غیرقانونی برخی اتباع بیگانه به کشور، گفت: قانون درباره اتباع در مجلس در حال بررسی است.

وی تشریح کرد: هم دولت پیشنهادی با عنوان سازمان اتباع بیگانه و هم مجلس پیشنهادی با عنوان سازمان ملی مهاجرت ارائه کرده که این دو پیشنهاد در قالب ۴۰ ماده ادغام شده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها خاطرنشان کرد: این مصوبه از نقطه صفر یعنی ورود اتباع به داخل کشور تا زمان استقرار، درآمد، اشتغال، بهداشت و آموزش آنها را شامل می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به اینکه با تعدد وظایف در حوزه اتباع مواجه هستیم، بیان کرد: در برخی موارد اتباع بیگانه ۱۴ نوع کارت شناسایی، درمان، اشتغال، بانکی، آموزش و پرورش و... دارند که این بیانگر عدم‌نظارت و مدیریت امور اتباع است.

 

بیشتر بخوانید:

دولت باید هر چه زودتر اتباع خارجی را سازماندهی کند

اتباع غیرقانونی باید به کشور خود بازگردانده شوند/پنج میلیون افغانی در ایران زندگی می‌کنند

 

نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی، اتباع غیرمجاز را برگردانند

این نماینده مجلس ادامه داد: دستگاه‌های متولی در حال حاضر آمار دقیقی نسبت به اتباع داخل کشور ندارند و برنامه‌ها متفاوت است.

وی ابراز امیدواری کرد بحث اتباع، پس از بررسی برنامه هفتم توسعه، وارد صحن و تصویب شود.

آصفری گفت: البته نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی نباید منتظر تصویب این لایحه باشند، بلکه باید نسبت به شناسایی و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز و برگرداندن آنها به کشور خود اقدام و این نظارت را به‌طور جد دنبال کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی، یکی از کشورهای با بیشترین اتباع است که نیاز به نظارت دارد و روی این موضوع باید نظارت بیشتری اعمال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه