English

رئیس دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران در ۹۰ سال اخیر جز تاثیر گذارترین فضاها در حوادث بوده است + فیلم

سید حسین حسینی رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در ۹۰ سال اخیر جز تاثیرگذار ترین فضاها در حوادث و اتفاقات مهم کشور بوده است.

دانشگاه تهران در ۹۰ سال اخیر جز تاثیر گذارترین فضاها در حوادث بوده است + فیلم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سید حسین حسینی رئیس دانشگاه تهران نیز در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دانشگاه تهران، اظهار داشت: ما پاییز را فصل بهار دانش می دانیم، این فصل برای همه ما مبارک است.

وی افزود: امسال جمع بزرگی از نو دانش بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجویان در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه تهران شدند.

رئیس دانشگاه تهران با عنوان اینکه امسال جمعیت ورودی خانم ها بیشتر از  آقایان بودند، افزود: همچنین، ورودی ۶ هزارو ۵۰۰ دانشجو در مقطع ارشد و  هزارو ۷۰۰ دانشجوی نیز در دکترا داشته ایم.

حسینی با اشاره به اینکه ورود به دانشگاه تهران بعنوان دانشگاه نخست کشور کار سختی است، بیان کرد: باید گذراندن دوران سخت رقابت و ورود به دانشگاه تهران را به شما و خانواده تبریک گفت.

وی تصریح کرد: ورود شما به معنای تداوم اموزش، تحقیق و توسعه علمی کشور است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به پشت سر گذاشتن دوران سخت و تلخ کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، عنوان کرد: در آن زمان در محوطه دانشگاه تهران قدم میزدیم و از عدم حضور دانشجویان  غمگین بودیم اما امروز این حضور به معنای حضور شادی و امید در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه امسال ۹۰ سالگی تاسیس  دانشگاه تهران را جشن میگیریم، خاطرنشان کرد: در ۹۰ سال گذشته این دانشگاه یکی از تاثیرگذار ترین فضاها در حوادث و اتفاقات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بوده است.

حسینی دانش آموختگان این دانشگاه را  ستارگان پر فروغی عنوان کردند که در کشور تاریخ ساز شدند و گفت: شما نیز بعنوان نو دانشجویان تداوم دهنده راه پر افتخار آنها خواهید بود.

 وی با بیان اینکه دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است، افزود: چرا که در همه رشته ها  از جمله علوم پایه، کشاورزی، اجتماعی هنر و...  دانشجو  گرد هم آوردیم و دانشجویی که وارد این دانشگاه می شود بتید به خوبی از فضای آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حوزه برنامه های آموزشی دو برنامه کلیدی وجود دارد که یکی دو جهی و دیگری کهاد است  که علاوه بر آموزش در حوزه تخصصی در دیگر حوزه ها نیز دانشجویان میتوانند آموزش دریافت کنند.

دانشگاه تهران

 روح الله نصرتی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در آیین نو دانشجویان دانشگاه تهران، اظهار داشت: دانشگاه فرصتی برای کاوش و رشد شخصیتی را به همراه دارد و امیدواریم از فرصت های پیش رو استفاده کنید.

وی افزود: تجربیات شما در دانشگاه در قالب های مختلف و با ارتباطات با اساتید و دانشجویان کسب خواهید کرد همچنین دانشگاه تهران نیز در وسع امکانات را برای شما تامین خواهد کرد.

  معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بیان کرد: اگر چه زندگی دانشجویی با چالش هایی روبرو است اما می‌توان با استفاده از این چالش‌ها بعنوان فرصت رشد استفاده کنید.

نصرتی خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی یکی از ارزش های این دانشگاه است، امیدواریم با فعالیت در گروه های مختلف بتوانید به رشد و پویایی دانشگاه کمک کنید.

وی گفت: یادگیری پایان ندارد و این آغازی برای رشد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه