English

آیت الله کریمی جهرمی:

آیت الله ناصری اهل عرفان واقعی بود

استاد حوزه با اشاره به خصوصیات آیت الله ناصری، گفت: از پیر و جوان به این مرد بزرگ و عالم ربانی و بزرگوار توجه داشتند از مزایای این بزرگوار این نکته است که اهل عرفان واقعی بود.

آیت الله ناصری اهل عرفان واقعی بود

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله کریمی جهرمی امروز در همایش سالک الی الله که به مناسبت بزرگداشت آیت الله ناصری دولت آبادی در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) در پاسخ به این سوال که عالم برتر در میان تمام علما چه کسانی هستند، اظهار کرد: امام هادی(ع) در این حدیث بر اهمیت علمای زمان غیب امام عصر(عج) تأکید می‌کند و می‌فرماید: در زمان غیب امام زمان(عج) علمای خاصی با مزایا مخصوص، افکار، اندیشه‌ها و تفکرات بالایی وجود دارند و این خصوصیات در آنان کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه این علما دعوت کننده جامعه و مردم به سمت خداوند هستند، مطرح کرد: این دعوت با ضرب و زور نبوده و این علما با سخن و دلالتشان می‌گویند؛ این عامل عظیم مربوط به ذات اقدس الهی است.

این استاد حوزه ادامه داد: این علما از ذات اقدس الهی و دین او دفاع می‌کنند و با براهین قاطع و ادله محکم و پابرجا مردم را به سوی پروردگار دعوت کرده و دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این عالمان بزرگوار مردم را از تورهای ابلیس نجات می‌دهند و رها می‌کنند، عنوان کرد: این علما افرادی را که عقاید آن‌ها کاملا محکم نشده و در این راه ضعیف می‌باشند را از دام‌های ابلیس بیرون می‌کشند.

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه این حدیث از امام هادی(ع)، خاطرنشان کرد: اگر این علما با این مزایا نبودند، احدی در جهان باقی نمی‌ماند مگر اینکه از دین خداوند ارتداد پیدا می‌کرد و دین خدا را پشت سر می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه آنچه عامل نگهداری این‌ها است و اینکه این‌ها بر عقاید پاک خود بمانند و با الهام از خداوند و رسول پیروی کنند این علما هستند، تصریح کرد: علما، بزگان دین و طلاب شریف از خود را باید آزمایش کنند که از این امتیازات بهره‌ای بردند یا خیر.

این استاد حوزه اضافه کرد: اگر از این امتیازات بهره‌مند نیستیم باید بدانیم که خدمتی به دین نکرده‌ایم و تنها صورت ما در راه دین است.

وی با اشاره به اینکه این علما از تمام مردم و علما برتر و افضل هستند، یادآور شد: این مجالس برای این است که تحولی پیدا کنیم و از مزایا، اخلاقیات، خدمات و مردمی بودن صاحب مجلس و فردی که این مجلس باشکوه به نام او برگزار شده، بهره‌مند شویم.

آیت الله کریمی جهرمی افزود: یکی از علمایی که در این راه بود و در این مسیر حرکت داشت، آیت الله ناصری بودند که در سالیان قبل تمام مجالس و معراف ایشان حاکی از همین مطالب بود و از پیر و جوان به این مرد بزرگ و عالم ربانی و بزرگوار توجه داشتند از مزایای این بزرگوار این نکته است که اهل عرفان واقعی بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه