English

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم خبر داد؛

خروج بیش از ۱۲ هزار تبعه غیرمجاز از اردوگاه مراقبتی قم به افغانستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: در راستای حضورغیر قانونی اتباع کشورهای خارجی در کشور بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ مهاجر غیرمجاز نیز از استان قم به افغانستان بازگشت داده شدند.

خروج بیش از ۱۲ هزار تبعه غیرمجاز از اردوگاه مراقبتی قم به افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی اکبر زارعی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با اشاره به اینکه ایران ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و میزبان بزرگ‌ترین جمعیت پناه‌جو در جهان بوده که اکثر آنها را افغانستانی ‌ها تشکیل می‌دهند گفت: در راستای حضور غیر قانونی اتباع کشور های خارجی در ایران، مرزبانان و پلیس در داخل کشور با شناسایی افراد غیر مجاز حاضر برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی افزود: اکثر اتباع کشور افغانستان که قصد تردد غیرمجاز از طریق این استان را داشته‌اند توسط پلیس مهاجرت دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند. 

زارعی اظهار داشت: در همین راستا حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مهاجرین افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند طی نیمه نخست امسال از استان قم اخراج شدند.

شایان ذکر است: فقر و بی‌کاری از علت‌های اساسی مهاجرت‌ غیرقانونی اتباع افغانستانی به کشورهای همسایه بوده که متاسفانه مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه