English

مصر، اردن و فرانسه خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه شدند

وزرای خارجه مصر، اردن و فرانسه در قاهره خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه و مبادله اسرا شدند و مخالفت خود را با هرگونه فعالیت نظامی در شهر رفح اعلام کردند.

مصر، اردن و فرانسه خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه شدند
به گزارش خبرگزاری موج

، روز شنبه در قاهره پایتخت مصر، جلسه سه‌جانبه وزیران خارجه مصر، اردن و فرانسه درباره آخرین تحولات جنگ غزه و رایزنی برای آتش‌بس در باریکه برگزار شد.

در این نشست، سامح شکری وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن و استفان سژورنی وزیر خارجه فرانسه درباره نوار غزه رایزنی کرده و درباره پیامدهای جنگ در نوار غزه به گفت‌وگو پرداختند.

وزرای خارجه سه کشور با محکوم کردن تمامی تعرضات و تجاوزات، نسبت به پیامدهای فجیع وضعیت بشری و قحطی و فروپاشی سیستم بهداشتی در غزه هشدار دادند و بر مخالفت خود با هرگونه تلاش برای آواره کردن و کوچاندن اجباری ملت فلسطین تاکید کردند.

شکری، الصفدی و سژورنی بر اهمیت نقش مصر در کاهش رنج ساکنان غیرنظامی غزه و مذاکرات مرتبط با آتش‌بس و مبادله اسرا تاکید کردند.

وزیران خارجه سه کشور عربی و اروپایی با هرگونه حمله نظامی به رفح که به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی پناه داده، مخالفت کردند.

وزرای خارجه مصر، اردن و فرانسه بر قطعی بودن اجرای راه‌حل «دو دولت» براساس مصوبات سازمان ملل از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین، دارای حاکمیت و به صورت یکپارچه و قابل زندگی طبق مرزهای ۱۹۶۷ تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه