English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

۲ نکته درباره شوک بزرگ مجمع عمومی سازمان ملل به صهیونیست‌ها

«مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌تازگی با یک رأی قاطع، از طرح عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی حمایت کرده است. رویدادی که بسیاری از آن به مثابه یک شوک بزرگ به اشغالگران صهیونیست و البته متحدان بین‌المللی این رژیم یاد می‌کنند.»

 2 نکته درباره شوک بزرگ مجمع عمومی سازمان ملل به صهیونیست‌ها
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌تازگی در یک اقدام معنادار، با 143 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 25 رأی ممتنع، به پیش‌نویس طرح عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی، رأی مثبت داد. رویدادی که با بازتاب‌های بین‌المللی قابل‌توجهی رو‌به‌رو شده است.  البته تحلیل و تفسیرهای مختلفی نیز با محوریت آن ارائه می‌شود.

این رأی به قدری برای صهیونیست‌ها سنگین و گران بوده که شاهد بوده‌ایم مقام‌های ارشد این رژیم مانند وزیر خارجه صهیونیست‌ها به آن حمله کرده و سعی داشته‌اند مشروعیتش را زیر سوال ببرند. در عین حال، "گلیعاد آردان" نماینده رژیم اشغالگر قدس در سامان ملل متحد نیز در اقدامی عجیب، پیش چشم همگان، منشور ملل متحد را در یک دستگاه خُردکن ریخت و از نابودی آن سخن گفت.

رویدادی که با بی‌توجهی شمار قابل‌توجهی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد همراه شد و بسیاری آن را حرکتی نمایشی و فاقد ارزش خواندند. با این همه، آنچه به‌تازگی در قالب رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به پیش‌نویس طرح عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد شاهد بودیم، حداقل حامل 2 نکته و پیام محوری است.

اولا، این رأی قاطع نشان داد تا چه اندازه آرمان فلسطین زنده است و تلاش‌های گسترده و پیچیده صهیونیست‌ها  طی دهه‌های اخیر برای نابودسازی و انکار آن، با شکست برای آن‌ها همراه بوده است. نباید از یاد ببریم که این اقدام در بحبوحه جنگ غزه صورت گرفته و در نوع خود یک سیلی بزرگ به صهیونیست‌ها و جنایات آن‌ها در نوار غزه نیز به حساب می‌آید. معادله‌ای که در کلیت خود گویای این واقعیت است که رژیم اشغالگر قدس و جریان‌های متحد آن در عرصه بین‌المللی به شدت منزوی شده‌اند و هرگونه همکاری و همراهی با آن‌ها در عرصه بین‌المللی، به امری پرهزینه و البته خط قرمز برای کنشگران زیادی تبدیل شده است.

در این چارچوب، اگر رأی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی را در کنار دیگر حمایت‌های موثر بین‌المللی از فلسطینی ها در برابر رژیم اشغالگر قدس نظیر پیشرفتِ موثر پرونده رسیدگی قضایی علیه جنایات صهیونیست‌ها در  نوار غزه از سوی دیوان لاهه قرار دهیم، این نکته بیش از هر زمان دیگری آشکار می‌شود که رژیم صهیونیستی آشکارتر از همیشه در سراشیبی سقوط قرار گرفته و فروپاشی و نابودی آن چندان دور نیست.

دوم اینکه رأی‌گیری اخیر با محوریت عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد، یک پالس معنادار از افول هژمونی جهانی آمریکا را نیز مخابره کرد، زیرا دولت آمریکا در کنار خودِ رژیم اشغالگر قدس و 7 دولتِ نه‌چندان مطرح که آن‌ها نیز دنباله رویِ سیاست‌های آن هستند، طرح عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کردند.

در حقیقت، درباره معادله مذکور، دولت آمریکا خود را در سَمتی قرار داد که یک آبروریزی بزرگ را برای آن رقم زده و جدای از انزوای صهیونیست‌ها، انزوای قابل‌توجه مواضع دولت آمریکا را نیز به نمایش گذاشته است. موضوعی که برای آمریکایی‌ها که سال‌هاست مدعی این مسئله هستند که قدرت برتر جهان هستند و اصول ادعایی آن‌ها در جهان حکمفرماست و از محبوبیت نیز برخوردار است، یک شکست و ناکامی بزرگ تلقی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه