English

رئیس جمهور آمریکا تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای تائید کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی فرود سخت بالگرد حامل حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرده و به کاخ سفید بازگشته است.

 رئیس جمهور آمریکا تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از راشا تودی، کاخ سفید در این بیانیه‌ اعلام کرد: پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا در جریان خبرهای مربوط به بالگرد (آحجت الاسلام) رئیسی قرار گرفت، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد و به کاخ سفید بازگشت تا تحولات مربوط به فرود سخت بالگرد رئیس جمهور ایران، (حسین) امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه آنها را پیگیری کند.

 یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا ساعاتی پیش در واکنش به گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل (آیت الله سید ابراهیم رئیسی) رئیس جمهور اسلامی ایران و (حسین امیرعبداللهیان) وزیر امور خارجه ایران به شبکه سی بی اس نیوز آمریکا، گفت: «ما از نزدیک گزارش‌ها مربوط به فرود سخت بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کنیم و فعلا اظهار نظر بیشتری نداریم.»

عصر یکشنبه خبری مبنی بر بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی منتشر شد.

گزارش‌ها از حضور حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، حجت الاسلام سیدمحمد آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد حکایت دارد.

تاکنون ۲۰ تیم امدادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

سخنگوی دولت نیز در پیامی با اعلام برگزاری جلسه هیات دولت امروز، گفت: معاون اجرایی رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت نیز عازم تبریز شدند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه