English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۳ پیامِ ضدحمله ارتش اوکراین به استان کورسک روسیه

«به تازگی نیروهای ارتش اوکراین به استان کورسک روسیه نفوذ کرده و با ارتش روسیه درگیر شده اند. تحولی که بسیاری آن را یک رویداد کوتاه مدت اما معنادار و حامل تبعات قابل توجه ارزیابی می کنند.»

۳ پیامِ ضدحمله ارتش اوکراین به استان کورسک روسیه
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی روند درگیری ها و جنگِ روسیه و اوکراین ، شاهد یک تحول مهم و قابل توجه بوده است. ماجرا از این قرار است که نیروهای ارتش اوکراین دست به یک ضدحمله بزرگ علیه روسیه زده و به عمق 30 کیلومتری خاک روسیه در استان کورسک این کشور نفوذ کرده اند. در این راستا، ارتش روسیه نیز به مقابله با این پیشروی پرداخته و بر آن است تا نیروهای اوکراینی را از خاک خود اخراج کند. در این راستا، برخی مقام های ارشد دولت روسیه در موضع گیری‌هایی، اقدام اخیر اوکراینی ها را حرکتی به شدت خطرناک توصیف کرده اند که می تواند تبعات و پیامدهای زیانباری را برای آنها دی پی داشته باشد. با این همه، در تحلیل رویداد مذکور، توجه به 3 نکته ضروری به نظر می رسد.

اول اینکه باید توجه داشته باشیم ضدحمله اخیر نیروهای ارتش اوکراین علیه روسیه، نه از موضع قدرت بلکه بایستی به مثابه حرکتی موقت ارزیابی شود که هدف اصلی و محورری آن بر هم زدن تمرکز روس ها از پیشروی هایشان در جبهه های مختلف جنگ با اوکراین است. تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران بر این باورند که روسیه خیلی زود نیروهای اوکراینی را از خاک خود اخراج می کند با این حال، باید توجه اشت که اوکراین صرفا به دنبال یک اقدام موقت بوده و سعی داشته تا محاسبات ذهنی روسیه در میدان های جنگ با این کشور را برهم زند.

دوم اینکه تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران بر این باورند که پیشروی اخیر نیروهای ارتش اوکراین در خاک روسیه، یک محرک و انگیزه بسیار قوی خارجی هم داشته و آن چیزی جز دستاوردسازی برای دولت کنونی آمریکا و به طور خاص رو کردن کارت های جدید برای کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا و رقابت با جمهوریخواهان نیست. دموکرات ها به عنوان حزبی که اکنون قدرت را در کاخ سفید در آمریکا در دست دارند، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیاز به تحولاتی دارند تا اینگونه وانمود کنند که سیاست های آن ها در میدان های جنگ اوکراین مفید و دستاوردساز بوده است. معادله ای که در نتیجه نهایی انتخابات آمریکا می تواند برایشان مفید باشد.

و در نهایت سوم اینکه یکی از نکاتی که در مورد پیشروی اخیر ارتش اوکراین در خاک روسیه باید به آن توجه داشته باشیم این است که علی رغم موقتی‌بودن حرکت اوکراینی ها، اینکه شاهد بودیم ارتش روسیه و دستگاه های امنیتی آن به این نحو غافلگیر شده اند، حقیقتا عجیب بوده است. تحولی که به نظر می رسد روسیه را وادار خواهد کرد تا دقت بیشتری را در روند خوانش تحولات جنگ با اوکراین لحاظ کند و از وقوع غافلگیری های جدیدِ دیگر علیه خود جلوگیری کند. مساله ای که در صورت تکرار می تواند برای روسیه هزینه‌زا و خسارتبار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه