English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

پشت‌پرده عملیات ویژه صهیونیست‌ها در کرانه باختری چیست؟

«در مدت اخیر رژیم صهیونیستی بر شدت حملات خود علیه کرانه باختری افزوده است. موضوعی که تا حد زیادی ناشی از تقویت بنیان‌های قدرت جریان مقاومت در این منطقه است و البته که از وجود چالش‌های جدی‌تر در ادامه راه برای رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد.»

 پشت‌پرده عملیات ویژه صهیونیست‌ها در کرانه باختری چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر کارزار نظامی گسترده‌ای را علیه کرانه باختری به راه انداخته است. در این راستا، بخش‌های مختلف کرانه باختری صحنه درگیری رزمندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی با صهیونیست‌ها بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی با انجام حملات هوایی و پهپادی و البته تهاجم زمینی، به‌دنبال تشدید فشار بر گروه‌های مقاومت بوده است.

موضوعی که سیلی از نگرانی‌های بین‌المللی را برانگیخته و بسیاری را واداشته نسبت به تشدید کارزار قتل و جنایت صهیونیست‌ها در کرانه یاختری ابراز نگرانی کنند. با این همه، بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که رژیم اشغالگر قدس، از حمله به کرانه باختری چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

به نظر می‌رسد در پاسخ به این پرسش توجه به 2 نکته ضروری به نظر می‌رسد.

اولا، اینطور به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها به‌شدت از ناحیه کرانه باختری احساس خطر کرده‌اند و آن را جبهه‌ای قابل‌توجه از تشدید تنش و تهدید علیه خود ارزیابی می‌کنند. از این‌رو، به‌طور خاص سعی دارند زیرساخت‌های ایجادشده از سوی گروه‌های مقاومت در کرانه باختری را از بین ببرند. این همان چیزی است که بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی نیز به آن اشاره داشته‌اند. توجه داشته باشیم که قبل از آغاز جنگ غزه نیز کرانه باختری صحنه چندین و چند عملیات استشهادی از سوی نیروهای مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی بود و حتی از این منطقه شاهد شلیک موشک به عمق اراضی اشغالی بوده‌ایم.

در روزهای اخیر نیز عامل استشهادی عملیات بمبگذاری در تل آویو هم از ناحیه کرانه باختری به تل آویو نفوذ کرده بود و یک عملیات قبل‌توجه را در اراضی اشغالی به انجام رساند. معادله‌ای که عملا این نکته را موردتاکید قرار می‌دهد که کرانه باختری یک حوزه به‌شدت تهدید‌زا برای رژیم اشغالگر قدس شده و آن‌ها تاب تحمل چالش‌های امنیتی از ناحیه این منطقه را ندارند.

دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس با پیشبرد کارزار قتل و جنایت خود در نوار غزه، شرایط کنونی را فرصتی می‌بیند که تا جای ممکن، با استفاده از آن، به زعم خود باید جریان مقاومت فلسطین را تضعیف کند. از این‌رو، به نحوی فعال ترور رهبران و فرماندهان جریان مقاومت و البته تشدید حملات خود علیه رزمندگان فلسطینی را در دستورکار قرار داده و به وضعیت کنونی به چشم یک فرصت می‌نگرد.

این در حالی است که تحولات میدانی نشان داده‌اند که صهیونیست‌ها هر چه به جلو حرکت می‌کنند و هر چه بر میزان وحشی‌گری خود می‌افزایند، نتیجه معکوس می‌گیرند و بر حجم مشکلات و چالش‌های امنیتی علیه آن‌ها افزوده می‌شود. دلیل اصلی این مسئله نیز این است که اساسا مقاومت یک ایده است که در قلب و روح نسل‌های مختلف ملت فلسطین نفوذ کرده و دشمن اسرائیلی قادر به بمباران این ایده مقدس نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه