English

تمام مدارس آنروا در نوار غزه تعطیل شدند

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از تعطیلی همه ۲۰۰ مدرسه ای خبر داد که زیر نظر این آژانس در نوار غزه فعالیت داشتند.

تمام مدارس آنروا در نوار غزه تعطیل شدند
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از پایگاه خبری «العربی الجدید»، آنروا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: بیش از نیمی از زیرساخت های متعلق به آنروا در نوار غزه بمباران شده و بیشتر آن ها ساختمان های مدارس بوده است.

آنروا اضافه کرد: شمار زیادی از این مدارس به طور کامل ویران و غیرقابل استفاده شده و این درحالی است که بسیاری از این مدارس به عنوان پناهگاه های آوارگان مورد استفاده قرار می گرفت.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از تلاش تیم های این آژانس برای بازگرداندن هزاران کودک به سیستم آموزشی از طریق فعالیت های تفریحی و حمایت های روحی و روانی و اجتماعی خبر داد.

آنروا پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که ۷۶ درصد از مدارس نوار غزه برای ازسرگیری فعالیت های آموزشی نیاز به بهسازی و یا بازسازی کامل دارند.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۱۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ معلم و ۱۵۰ کادر آموزش در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده و بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز از خدمات آموزشی محروم شده اند.

گفتنی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیشتر از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به ۴۰ هزار و ۸۷۸ نفر خبر داده بود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه