English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

رمزگشایی از برنامه خطرناک صهیونیست‌ها علیه لبنان

«رژیم اشغالگر قدس به تازگی بر محاصره جدی و همه جانبه هوایی، زمینی و دریایی لبنان متمرکز شده است. دستوکاری که هدف اصلی آن تضعیف جریان مقاومت و ضربه زدن به آن است.»

رمزگشایی از برنامه خطرناک صهیونیست‌ها علیه لبنان
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از اقدام جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن " سید حسن نصرالله " دبیر کل حزب الله لبنان نمی گذرد. رژیم اشغالگر قدس در ماه های اخیر، کارزار گسترده ای از قتل و ترور را علیه چهره های مهم جریان مقاومت در لبنان به راه انداخته و از این رهگذر سعی در پیشبرد اهداف و منافع خود به ضرر جریان مقاومت اسلامی لبنان دارد.

با این حال، حزب الله لبنان همچنان به عملیات های ضدصهیونیستی خود ادامه می دهد و البته که در نبرد با دشمن اسرائیلی کاملا مصمم است. در این میان باید توجه داشت که ساختارهای فرماندهی و تشکیلاتی حزب الله نیز به گونه ای است که فرماندهان جدید خیلی زود با فرماندهان شهید جایگزین می شوند و سعی می شود از ایجاد خلل در روند عادی فعالیت های مقاومت اسلامی لبنان جلوگیری شود. البته که شهادت افرادی نظیر شهید نصرالله رویداد کمی نیست و در نوع خود با خسارت های جدی همراه است. با این همه، پس از اقدام تروریستی اخیر صهیونیست ها در ترور شهید نصرالله، شاهد عملیاتی شدن یک سناریوی تازه از سوی رژیم اشغالگر قدس علیه لبنان بوده ایم.

در این راستا، صهیونیست ها عملا از زمین، هوا و دریا، لبنان را محاصره کرده اند و از این رهگذر سعی در ضربه‌زدن به جریان مقاومت اسلامی لبنان دارند. گزارش های مختلف حاکی از مستقر شدن ناوچه های جنگی اسرائیل در آب های مجاور با لبنان هستند. در عین حال، اسرائیل بر اتوبان دمشق-بیروت نیز رصد جدی را اعمال می کند و البته که این رزیم هشدار داده که پروازهای ایرانی حق نشستن بر فرودگاه بیروت را ندارند در غیر اینصورت، این رژیم این فرودگاه را هدف قرار خواهد داد. از این رو، صهیونیست ها عملا در حال اجرایی کردن یک طرح خطرناک علیه لبنان و جریان مقاومت اسلامی در این کشور هستند.

طرحی که دستورکار اصلی آن این است که تا جای ممکن مجاری ارسال کمک به حزب الله و تقویت آن مسدود شود و از این طریق، راه برای ضربه زدن به این جنبش فراهم شود. با این حال در عرصه میدانی، اسرائیل آنگونه هم که تصور می شود، یکه‌تاز میدان نیست و جریان مقاومت گزینه های خاص خود را روی میز دارد. بدون تردید، جریان مقاومت در کل منطقه، برای مقابله با این وضعیت، تدابیر خاص خود را خواهد داشت.

آنچه در این میان مهم است این نکته می باشد که اسرائیل باید پالس های معناداری را دل بر این مساله دریافت کند که قادر نیست هر آنچه می خواهد را اجرایی و عملیاتی کند. به بیان ساده تر، این رژیم باید پاسخ های جدی و هشدار آمیزی را از سوی جریان مقاومت دریافت کند و مجبور به عقب نشینی شود. معادله ای که از اهمیت راهبردی برای جریان مقاومت در شرایط فعلی برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه