English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

علت نگرانی شدید بایدن در مورد تحولات خاورمیانه چیست؟

«دولت بایدن نگران است که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، هر گونه اقدام اسرائیل علیه ایران، موجب کاهش قابل توجه شانس انتخاباتی دموکرات ها و به طور خاص کامالا هریس در این انتخابات شود. به هر حال، ماجراجویی علیه ایران می تواند بسیاری از معادلات منطقه ای را تغییر دهد. موضوعی که به نفع آمریکا نیست.»

علت نگرانی شدید بایدن در مورد تحولات خاورمیانه چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، در روزهای اخیر و پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات وعده صادق ۲ توسط کشورمان علیه سایت های نظامی و اطلاعاتی فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی تهدیدات گسترده ای را با محوریت انجام حمله علیه ایران و ضربه زدن به کشورمان در دستورکار قرار داده است. در این راستا، صهیونیست ها و جریان های رسانه ای متحد آن ها ادعاهای مختلفی را در مورد حمله به اهداف حساس در کشورمان نظیر سایت های هسته ای و یا زیرساخت های انرژی و البته سایت های موشکی کشورمان مطرح می‌کنند.

با این همه، یک نکته مهم و قابل تامل این است که دولت بایدن در آمریکا قویا سعی در جلوگیری از سناریوی یک حمله تحریک کننده و تنش زا از سوی رژیم اشغالگر قدس علیه کشورمان دارد. در این رابطه حتی برخی از اخبار حاکی از این هستند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و تیم امنیت ملی و سیاست خارجی وی، مشوق‌هایی را نیز برای رزیم اشغالگر قدس تعیین کرده اند تا مانع از تحقق سناریوی حمله تنش زای آن ها به منافع ایران شوند.

اقدامی که می تواند با واکنش سخت تر و ویرانگر تر ایران و متعاقبا آغاز یک جنگ فراگیر منطقه ای همراه شود. از این رو، در تحلیل اینکه چرا دولت آمریکا قویا سعی دارد مانع از اقدامات ماجراجویانه رژیم اشغالگر قدس علیه ایران شود، توجه به ۲ مولفه ضروری است.

اول اینکه دولت بایدن نگران است که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، هر گونه اقدام اسرائیل علیه ایران، موجب کاهش قابل توجه شانس انتخاباتی دموکرات ها و به طور خاص کامالا هریس در این انتخابات شود. به هر حال، ماجراجویی علیه ایران می تواند بسیاری از معادلات منطقه ای را تغییر دهد و حتی سبب افزایش قابل توجه قیمت نفت در بازارهای جهانی شود.

موضوعاتی که دولت بایدن و دموکرات ها هیچ آمادگی برای مواجه شدن با آن ها ندارند. از این رو، دولت آمریکا سعی دارد تا جای ممکن فضا و جو تا قبل از 5 آبان ماه که انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار می شود، متشنج نشود و از یک درگیری بزرگ دیگر در خاورمیانه جلوگیری شود.

نکته دوم اینکه آمریکایی‌ها به خوبی از قدرت ایران آگاه هستند و می دانند که ماجراجویی اسرائیل علیه ایران در نهایت پای آمریکا را نیز به مهلکه باز خواهد کرد. این در حالی است که واشینگتن به هیچ عنوان آمادگی مواجهه با این سناریو و تبعات وخیم این مساله را ندارد. به بیان ساده تر، وقتی آمریکا در عراق و افغانستان شکست های سختی را متحمل شده، چرا باید این تصور را داشته باشد که می تواند در مورد ایران که یک قدرت تمام عیار منطقه ای است، به موفقیت برسد.

از این رو، سعی دارد تا جای ممکن مانع از تنش زایی اشغالگران اسرائیلی علیه ایران شود و از این رهگذر، از منافع راهبردی خود در منطقه خاورمیانه حراست کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه