English

حماس نتانیاهو را مانع اصلی مذاکرات دانست

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی در دور مذاکرات غیرمستقیم است.

حماس نتانیاهو را مانع اصلی مذاکرات دانست
به گزارش خبرگزاری موج

، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: ما نهادها و مقررات داخلی خود را داریم که به ما این امکان را می‌دهد شرایط داخلی خود را تنظیم کنیم.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، حماس در ادامه تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی در دور مذاکرات غیرمستقیم است.

مذاکرات آتش ‌بس غزه به دلیل لجاجت و پافشاری نتانیاهو بر ادامه جنگ به بن‌بست رسیده و ارتش این رژیم همچنان به حملات خود علیه غزه ادامه می‌دهد و اخیرا جنایت‌ها در مناطق شمال نوار غزه و محاصره آن را تشدید کرده است.

طبق آنچه در محافل دیپلماتیک مطرح است، قرار است آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در قاهره برخی نقاط مورد اختلاف میان مصر و رژیم صهیونیستی مخصوصا منطقه مرزی بین شمال سینا و نوار غزه را بررسی کند، جایی که ارتش رژیم صهیونیستی محور صلاح‌الدین(فیلادلفیا) را به طول ۱۴ کیلومتر اشغال کرده است و تمایل دارد اصلاحاتی در توافق صلح امضا شده بین دو طرف در سال ۱۹۷۹ انجام دهد.

نقاط مورد اختلاف درباره منطقه مرزی یکی از موانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرای صهیونیستی در آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس بود؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی از گذرگاه صلاح‌الدین را رد کرد. این سفر منطقه‌ای بلینکن همچنین شامل بسیج دیدگاهی است که واشنگتن در مورد مرحله پساجنگ غزه اتخاذ کرده است و بستگی به این دارد که این دیدگاه توسط تعدادی از طرف‌ها در منطقه تأمین مالی شود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده بود وزیر خارجه خود را به فلسطین اشغالی خواهد فرستاد تا پس از شهادت «یحیی السنوار»، رهبر حماس، برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تلاش کند. بایدن پس از ورود خود به آلمان به خبرنگاران گفته بود: زمان آن رسیده که این جنگ پایان یابد و این گروگان‌ها برگردند و این کاری است که ما آماده انجام آن هستیم و آنتونی بلینکن را به اسرائیل می‌فرستم. این سفر ظرف چهار یا پنج روز انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه