English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شوک بزرگ حماس به صهیونیست ها پس از شهادت "یحیی سنوار"

«تنها اندکی پس از شهادت "یحیی سنوار" در میدان های جنگ علیه رژیم اشغالگر قدس، رزمندگان مقاومت فلسطین موفق شدند در یک عملیات موفق، فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم اشغالگر قدس را به هلاکت برسانند و شوکی بزرگ را به صهیونیستها تحمیل کنند.»

شوک بزرگ حماس به صهیونیست ها پس از شهادت "یحیی سنوار"
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رهبر این جنبش در نوار غزه نمی گذرد. رویدادی که با ثبت شجاعت و نبرد شهید سنوار تا آخرین قطره خون علیه رژیم اشغالگر قدس در تاریخ همراه شد و بازتاب های بین المللی قابل توجهی پیدا کرد. در این راستا، تسلیم نشدن شهید یحیی سنوار تا لحظه شهادت خود در برابر دشمن اسرائیلی و نشان دادن مقاومتی ستودنی، عملا وی را به یک نماد در بحبوحه تداوم جنگ غزه و نبرد گروه های مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس تبدیل کرده است.

درست به همین دلیل هم بوده که برخی از تحلیلگران صهیونیست به صراحت به این نکته اشاره دارند که رژیم اشغالگر قدس به دستِ خود، یحیی سنوار و حقیقتِ وی به عنوان فرمانده جنبش حماس را پیش چشم جهانیان قرار داد و یک رسوایی بزرگ را برای اسرائیل رقم زد. صهیونیست ها مدت ها بود که تئوری پردازی های مختلفی را در مورد شهید سنوار انجام می دادند و مثلا می گفتند که وی در عمق تونل های زیرزمینی حماس مخفی شده یا اقدام به ایجاد یک سپر انسانی از اسرای اسرائیلی برای خود در بحبوحه جنگ غزه کرده تا از این رهگذر، شانس ترورش را کاهش دهد.

با این حال، جهان دید که رهبر جنبش حماس در حالی که خود اسلحه به دست داشت، در نبرد های میدانی با دشمن اسرائیلی به شهادت رسید. با این همه، تنها اندکی پس از واقعه شهادت یحیی سنوار شاهد بودیم که برخی مقام های ارشد اسرائیلی و البته جریان های رسانه ای و تبلیغاتی وابسته به آن ها، جنجال های گسترده ای را به راه انداختند و تاکید داشتند که کار حماس به پایان رسیده و حتی به این مساله اشاره داشتند که اگر نیروهای حماس اقدام به تحویل اسرای اسرائیلی کنند، تل آویو نیز به آن ها اجازه خواهد داد تا نوار غزه را ترک کنند و به هر جایی که مایل هستند بروند!

در همین بحبوحه، شاهد بودیم که اخبار مختلفی از کمین نیروی های قسام علیه نظامیان رژیم اشغالگر قدس در جبالیا در شمال نوار غزه منتشر شد. عملیاتی که در قالب آن فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید و رژیم اشغالگر قدس در نتیجه این رویداد در یک بُهت بزرگ فرو رفت. جالب اینکه مجاهدان گردان های عزالدین قسام این موفقیت خود را به روح شهید یحیی سنوار تقدیم کردند.

عملیات نیروهای فلسطینی در این رابطه به قدری قابل توجه بوده که شخصِ نخست وزیر صهیونیست ها بنیامین نتانیاهو از موفقیت آن ابراز تاسف کرد و آن را یک تلخیِ بزرگ برای اسرائیل توصیف کرد. معادله ای که در نوع خود یک پیام روشن و صریح دارد: حماس و مقاومت فلسطین زنده هستند و برخلاف درک و خوانشی که قدرت‌های غربی و صهیونیست ها دارند، شهادت افرادی نظیر یحیی سنوار نه تنها این جنبش را تضعیف نمی کند بلکه روحیه جنگجویی و مقاومت میان رزمندگان فلسطینی را بیش از پیش تقویت می کند. معادله ای که خود در ادامه راه می تواند سناریوهای ناامید کننده ای را برای اشغالگران اسرائیلی نوید دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه