English

رییس اداره منابع طبیعی قوچان:

آتش جان بیش از ۱۴ هکتار از مراتع قوچان را گرفت

رییس اداره منابع طبیعی قوچان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان قوچان رخ‌داده و بیش از ۱۴ هکتار از مراتع در آتش سوخته است.

آتش جان بیش از ۱۴ هکتار از مراتع قوچان را گرفت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر زمانی مقدم؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان در خبری اطلاع داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.

زمانی مقدم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان قوچان رخ‌داده و بیش از ۱۴ هکتار از مراتع در آتش سوخته است و روز گذشته در اثر بی‌احتیاطی یک هکتار از مراتع روستای بهارکیش طعمه حریق شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان متذکر شد: در این آتش‌سوزی که از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه آغازشده بود با حضور به‌ موقع نیروهای یگان حفاظت و همیاران طبیعت و بهره‌برداران در منطقه در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه مهار شد.

وی تصریح کرد: پارسال تنها یک مورد حریق در نیم هکتار از اراضی منابع طبیعی به وقوع پیوسته بود و نخستین حریق امسال در ۹ خردادماه در اراضی جرتوده به وقوع پیوست که متأسفانه ۶ هکتار از مراتع طعمه آتش شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان ابراز داشت: دومین حریق در چهار تیرماه نیم هکتار از اراضی جوزان را از بین برد و در هشتم تیرماه ۰.۲ هکتار از اراضی محمدبیگ در آتش سوخت.

وی یادآورشد: پنجم مردادماه یک مورد حریق در جوزان رخ داد که عملیات اطفای آن ۹ ساعت به طول انجامید و حریق با کمک نیروهای هلال‌احمر و بهره‌برداران خاموش شد ولی متأسفانه سه هکتار از مراتع نابود شد.

زمانی مقدم در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: تاکید ما بر ارتباط مؤثر با جامعه محلی و بهره‌برداران است و ابراز امیدواری داریم تا با آگاهی بیشتر بهره‌برداران در راستای حفاظت از این نعمت خدادادی، کمتر شاهد این حوادث باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه