English

مصرف برق در مشهد ۸ درصد افزایش یافت

شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: شهروندان مشهدی از ابتدای تابستان تا کنون هزار و ۹۳۲ مگاوات برق مصرف کرده اند که نسبت به تابستان پارسال بیش از ۸ درصد بیشتر است.

مصرف برق در مشهد ۸ درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی امروز در مراسمی برای قدردانی از مشترکان کم مصرف مشهد اظهار داشت: از ابتدای امسال حدود ۲ میلیون و ۲۰ هزار قبض برق در مشهد صادر شده که از این تعداد حدود ۴۷ درصد قبوض صادره به میزان ۱۵ درصد مصرف برق را نسبت به پارسال کاهش داده اند. 

عبدالوحید مهدوی‌ نیا افزود: این اعداد نشان می دهد که عموم مردم مشهد متوجه بحث مدیریت مصرف هستند و درصد کمی از مشترکان مصرف بالای برق دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یکی از شیوه های رفع ناترازی برق را مدیریت مصرف دانست و گفت: به ازای هر کیلو وات انرژی نزدیک به ۷۰۰ گرم دی اکسید کربن تولید می‌شود، به این معنا که یک لامپ ۱۰۰ واتی در طول سال ۲۵۰ کیلو گرم دی اکسید کربن ایجاد می کند که مشکلات بعدی نظیر تغییر اقلیم و گرمایش زمین و غیره را به دنبال دارد. 

مهدوی نیا گفت: کاهش مصرف برق کمک بزرگی به محیط است و امیدواریم کاهش مصرف برق و این حرکت سبز تداوم داشته باشد.

وی شیوه های مدیریت مصرف برق را بسیار ساده دانست و افزود: تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۴ درجه و همچنین استفاده از دور کند کولر آبی از آن جمله است. 

مهدوی نیا گفت: پویش با انرژی از ابتدای سال ۱۴۰۳ راه اندازی شد و مشترکانی که در مصرف برق خانگی ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ کاهش مصرف داشته باشند، وارد مرحله قرعه کشی می‌ شوند. 

او افزود: در مرحله نخست این قرعه کشی ۲ میلیارد ریال نصیب مشترکان خوش مصرف مشهدی شد، امروز نیز ۵۰ نفر از مشترکان مشهدی که موفق به کاهش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال گذشته و برنده یکصد میلیون ریال در مرحله دوم این قرعه کشی شدند، تجلیل می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: امید است مشترکان مشهدی مشارکت لازم را در طرح با انرژی داشته باشند، مرحله سوم این قرعه کشی پایان شهریور امسال است. 

شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یک میلیون و ۷۵۰ هزار مشترک در شهرستان های مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه