English

امیر ولی‌ وند:

باید کسانی که فقط دم از صلح میزنند را تحریم و بایکوت کنیم

فرمانده دافوس تاکید کرد: باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد و باید کسانی که فقط دم از صلح میزنند را تحریم و بایکوت کنیم.

باید کسانی که فقط دم از صلح میزنند را تحریم و بایکوت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حسین ولی وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع که در دافوس برگزار شد، گفت: اگر وقایع و جنگ های اخیر در دنیا را بخواهیم مرور کنیم چند نکته حایز اهمیت است؛ عمده جنگ ها یه دلیل زیاده خواهی و کسب قدرت و برداشت های‌اشتباه و گمراه کننده از صلح بوده است.

وی‌افزود: بعد از ۱۱ سپتامبر بسیاری از غیر نظامیان آواره شدند و استعدادهایی که می‌توانست در جهت رفاه و امنیت مردم باشد از بین رفت و هزینه های گزاف نظامی نیز برای هیچ صورت گرفت. همچنین رقابت تسلیحاتی بویژه در غرب آسیا نیز بوجود آمد.

وی افزود: آسیب شناسی موانع صلح، همکاری و مشارکت برای برگزاری اجلاس صلح در همه کشورها، برگزاری دوره هایی به منظور بازدید از خرابی ها و مصیبت های جنگ و باز طراحی مفاهیم قدرت، بخشی از کارکردهای پاسداران صلح است.

امیر ولی‌وند با تاکید بر لزوم آسیب شناسی موانع صلح گفت: همکاری مشترک برای امور آوارگان، اسرا و مفقودین، برگزاری اجلاس مشترک صلح، ایجاد کارگاههای بیالمللی صلح، دفاع و جنگ بهتر است در دانشگاه‌ها ی دفاع و جنگ کشورها برگزار شود.

وی ادامه داد: آمادگی داریم تا با کمک متحدین و دوستان خود اقداماتی نظیر انجام پژوهش های صلح جویانه و اعزام کارشناسان برای آموزش های صلح همکاری کنیم.

فرمانده دافوس در پایان تاکید کرد: باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد و باید کسانی که فقط دم از صلح میزنند را تحریم و بایکوت کنیم.

فرمانده دافوس خاطر نشان کرد: به عنوان کسانی که لباس مقدس نظامی پوشیده است می‌گویم پاسداران صلح کسانی هستند که با لباسشان آماده جنگ هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه