English

نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس شامل چه مدیرانی می‌شود؟/ آیا مجلس خود را مبرا کرد؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس پارامترهای مختلفی تعیین و بسیاری از موارد قانونمند شده است.

نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس شامل چه مدیرانی می‌شود؟/ آیا مجلس خود را مبرا کرد؟

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره آخرین وضعیت بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در کمیسیون اجتماعی، گفت: این طرح در دو دوره قبل مطرح شده بود و تاکنون برای جمع بندی نهایی، حدود هفت الی هشت بار به شورای نگهبان ارجاع شد تا ایرادات آن برطرف شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این دوره از مجلس، قانونگذاری در خصوص طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس انجام نشده است, بلکه اعضای کمیسیون، تنها به دنبال رفع ایرادات شورای نگهبان بودند و برای این موضوع نیز، کمیته تخصصی تعیین شد تا به طور دقیق با حضور کارشناسان وزارت اطلاعات، سپاه و مرکز پژوهش های مجلس و دیگر کارشناسان مرتبط، مواد آن مورد رسیدگی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به ایرادات شورای نگهبان پیرامون طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، تاکید کرد: ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان به صورت شکلی و قانونی بود که اعضای کمیسیون بعد از برگزاری جلسات متعدد، تلاش کرد تا همه ایرادات برطرف شود به گونه ای که در نشست آخر کمیسیون اجتماعی، بررسی این طرح با حضور طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان برگزار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بسیاری از موارد قانونمند شده است، تاکید کرد: به عنوان مثال در طرح مذکور تلاش شد تا اگر شخصی حکم موثر کیفری نداشته باشد، بتواند از همه مزایای اجتماعی و شهروندی بهره ببرد.

 

بیشتر بخوانید:

طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس به مجلس بازگشت

 

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: همچنین در این طرح بر این موضوع تاکید شد تا افرادی که سابقه اقامت در کشور دیگری را دارند، نتوانند در جایگاه مشاغل حساس قرار گیرند که البته این موضوع صرفا برای مشاغل حساس است و حضور آنان برای مشاغل دیگر منعی ندارد.

وی با بیان اینکه در طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس پارامترهای مختلفی تعیین شده است، گفت: در این طرح، مدیران بلندپایه، نمایندگان مجلس، فرمانداران و بخشداران و در واقع هرآنچه که در ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره شده را شامل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه در طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، تلاش شده تا یک ساماندهی مدیریتی انجام شود افزود: از سویی دیگر در داخل وزارتخانه ها نیز یکسری مشاغل حساس وجود دارد که احصا کردن آن مربوط به همان وزارتخانه احصا است؛ به عنوان مثال حراست یا حفاظت برخی وزارتخانه ها جز مشاغل حساس قرار دارد که راجع به آنها شرایط ویژه ای گذاشته شده تا نفوذ کمتری انجام گیرد و محرمانه بودن مباحث در آن دستگاه ها لحاظ شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حال حاضر طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در نوبت رسیدگی صحن مجلس قرار دارد و به نظر می رسد تا چند روز آینده مورد چکش کاری وکلای ملت در مجلس قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه