English

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی سخت و آموزنده خواهد بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در خصوص ترور اسماعیل هنیه سخت، کوبنده و آموزنده خواهد بود.

 پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی سخت و آموزنده خواهد بود

هادی ثروتی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در خصوص ترور اسماعیل هنیه در تهران اظهار کرد: اسماعیل هنیه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید در ایران حضور داشتند، دستان ناپاک رژیم خبیث صهیونیستی از آستین در آمد و در کشور ایران به یک مهمان حمله‌ور شد.

وی افزود: مشخص بود  که این ترور از پیش برنامه‌ریزی شده بود، ایشان مورد هدف این رژیم بود و آنها دنبال فرصتی بودند که بالاخره این قهرمان مبارز فلسطینی که جان خود را  در دست گرفته بود، خانواده و بسیاری از اصحاب و یاران وی شهید شده بودند را به هر گونه‌ای شده ترور کرده و به شهادت برساند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این اتفاق غیرطبیعی نبود، اما از این لحاظ که این حادثه در کشور ایران رخ داد و یک مهمان عزیز مورد حمله قرار گرفت، کسر شأن  و ناراحت‌کننده بود.

ثروتی با بیان اینکه ما این اهانت را از چشم صهیونیست می‌بینیم و در یک موقعیت مناسب به حساب آنها خواهیم رسید، افزود: این ترور بازتاب زیادی در فضای بین‌المللی، مجازی و رسانه‌ها داشت‌. بسیاری از جریان‌های مختلف به‌دنبال این هستند که به نوعی جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند و از زوایایی خاص سوالات را مطرح می‌کنند، اما همه دنیا می‌داند که جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور  در غرب آسیا و در سطح بین‌الملل است.

وی گفت: مباحثی مانند ترور و خصوصا فناوری و تکنولوژی‌های جدیدی که در ترور به‌کار گرفته می‌شود مانند استفاده از پهپادها، سلاح‌های مدرن دیگر، معادلات را بر هم زده و شاهد این هستیم که صهیونیست‌ها در فاصله ۲۰۰ مایلی لبنان و سوریه را  هدف قرار می‌دهند.

ثروتی عنوان کرد: تکنولوژی در معادلات ترور دستخوش نوساناتی شده و ممکن است در هر کشوری این اتفاق رخ دهد و این اتفاق نقض توان امنیتی جمهوری اسلامی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: جمهوری اسلامی دارای یک توان امنیتی در سطح منطقه و جهان است.

وی در خصوص بازتاب بین‌المللی این حمله و اینکه چه اقداماتی انجام خواهد شد، گفت: در سطح بین‌الملل قطعا کشورهای آزاده و هم نظر در خصوص این حرکت موضع‌گیری خواهند کرد و آن را محکوم می‌کنند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی، باتوجه به اینکه یک مهمان در  کشور ما به شهادت رسیده پاسخ خواهد داد، اما اینکه  چه عکس‌العمل و چه موضع‌گیری داشته باشد، قطعا مقام معظم رهبری تعیین‌کننده این معادله خواهند بود، اما آنچه  در این بین مشخص بوده این است که چون در یک کشور ثالث این اتفاق رخ داده  این برای ما شانیت ندارد که پاسخ ندهیم؛ پاسخ ما سخت، کوبنده و آموزنده خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه