English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

ساماندهی اتباع افغانی به معنای تشکیل افغانستان دوم در ایران است

یک نماینده مجلس گفت: حدود ۱۷ میلیون افغانی در کشور داریم که شامل مهاجرین قانونی و غیرقانونی می شود. وقتی قانون حق ازدواج و خرید و فروش املاک برای اتباع افغانی در نظر نگرفته است، دیگر ادامه حضورشان در ایران به صلاح مملکت نیست. ما در کمیسیون امنیت ملی پیگیری می کنیم تا بحث تشکیل سازمان ملی مهاجرت انجام نشود. زیرا شخصاً ساماندهی اتباع افغانی را تشکیل افغانستان دوم در ایران می دانم.

ساماندهی اتباع افغانی به معنای تشکیل افغانستان دوم در ایران است

یعقوب رضازاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در مورد برنامه دولت مذاکره با اروپا گفت: ما مذاکرات با کشورهای همسایه و مسلمان منطقه را در اولویت وزارت خارجه می دانیم که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم است. در بحث مذاکرات با اروپا، سیاست وزارت خارجه باید براساس قانون راهبردی مجلس باشد و در آن چارچوب مجاز به گفتگو است. در این قانون کاملاً مشخص شده که چه اصولی را بایستی اروپایی ها قبول کنند و اگر این قانون ۷ ماده ای که مجلس تصویب کرد و به وزارت خارجه ابلاغ کرده را اروپا بپذیرد مذاکرات می تواند انجام شود. همچنین این مذاکرات باید بدون سایه حضور آمریکا صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این ۷ ماده شامل این موارد می شود: رعایت پروتکل قانون هسته ای کشور، رعایت شرایطی که سانترفیوژها بتوانند به کارشان ادامه دهند، بحث تولید کیک زرد، بحث اینکه اگر طرف مقابل بخواهد یکجانبه عمل کند دولت باید مانع بازرسی ها شود و همچنین بحث دوربین ها و لحاظ کردن پروتکل آنها نیز عنوان شده است.

نمانیده مردم سلماس در مورد بحث ساماندهی اتباع افغانستانی تأکید کرد: من ساماندهی اتباع افغانی را به مصلحت کشور نمی دانم و اینها باید هر چه سریعتر به کشور خودشان بازگردند. متأسفانه حدود ۱۷ میلیون افغانی در کشور داریم که شامل مهاجرین قانونی و غیرقانونی می شود. اینها از یارانه ملت ایران استفاده می کنند. وقتی قانون حق ازدواج و خرید و فروش املاک برای اتباع افغانی در نظر نگرفته است، دیگر ادامه حضورشان در ایران به صلاح مملکت نیست. ما همچنان این موضوع را در کمیسیون امنیت ملی پیگیری می کنیم تا بحث تشکیل سازمان ملی مهاجرت انجام نشود. زیرا شخصاً ساماندهی اتباع افغانی را تشکیل افغانستان دوم در ایران می دانم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه