English

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

تهیه اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در دستور کار مجلس است/آمار دقیقی از اتباع خارجی در کشور ندارم

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس گفت: در حال تهیه اساسنامه سازمان ملی مهاجرت برای ساماندهی به اتباع خارجی هستیم و بخشی از کار هم انجام شده است. ما در این اساسنامه برای اتباع خارجی، حضور موقت در نظر گرفته ایم.

تهیه اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در دستور کار مجلس است/آمار دقیقی از اتباع خارجی در کشور ندارم

ولی الله بیاتی درباره ساماندهی اتباع خارجی در کشور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: در حال حاضر مهمترین کاری که در دست داریم، پیشبرد تأسیس سازمان ملی مهاجرت است که بخشی از اساسنامه این سازمان در کمیسیون به تصویب رسید و بخش هایی که نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت، به کارگروه تخصصی ارجاع داده شد. بعد از بررسی کارگروه، نتیجه کارشان در کمیسیون تعیین تکلیف می گردد که در نهایت در صحن نیز به رای گذاشته شود.

وی با رد این احتمال که تأسیس سازمان ملی مهاجرت می تواند موجب تشکیل افغانستان دوم در ایران شود، تصریح کرد: ما در اساسنامه این سازمان مواردی را لحاظ کرده ایم که اتباع افغانی نتوانند در کشور رسوخ نکنند. در واقع ما برای آنها اقامت موقت در نظر گرفته ایم که براین اساس مدت حضورشان در کشور زیاد نخواهد بود. برای همین اقامت موقت هم پیشینه افراد بررسی و استعلام گرفته می شود تا پس از تأیید مراجع ذی ربط، بتوانند مجوز حضور در ایران را کسب کنند. بنابراین اتباع غیرمجاز و کسانی که پیشینه خوبی نداشته باشند، اخراج می شوند.

بیاتی در پاسخ به این پرسش که تعداد اتباع خارجی اکنون در کشور چقدر است، گفت: من آمار دقیقی از تعداد اتباع خارجی در کشور ندارم البته وزارت کشور آماری در این خصوص دارد اما چون اعداد متفاوت است، ترجیح می دهم عددی را بیان نکنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه