English

معاون فرمانداری شیراز خبر داد؛

استقرار پایگاه های بهداشت مرزی در مبادی ورودی شهر شیراز

رئیس کار گروه پدافند غیر عامل شیراز از استقرار پایگاه های بهداشت مرزی در مبادی ورودی شهر شیراز خصوصا در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز خبر داد و گفت: نمونه گیری و چک از افراد مشکوک به بیماری در مبادی ورودی شهر صورت می پذیرد.

استقرار پایگاه های بهداشت مرزی در مبادی ورودی شهر شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، کارگروه زیستی پدافند غیرعامل شهرستان شیراز  به ریاست ابراهیم کرامت فر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز تشکیل جلسه داد.

کرامت فر در این جلسه که مدیران دستگاه های امدادی و خدمات رسان در آن حضور داشتند، گفت: رصد و پایش تهدیدات و مخاطرات زیستی و پاسخ و مقابله با آن در زمان طلایی که جزء ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری است، از جمله اهداف کارگروه زیستی پدافند غیرعامل شهرستان شیراز به شمار میرود.

وی در خصوص بیماری تب دنگی که مواردی از ابتلا به آن مشاهده شده گفت: تب دنگی (Dengue fever) که به آن «تب استخوان‌ شکن» هم می‌گویند، توسط گزش پشه آئدس منتشر می‌شود.

 از علائم اولیه آن می توان به تب، خستگی و بثورات پوستی اشاره کرد؛ اما نوع شدید آن یک اورژانس پزشکی تهدید‌کننده زندگی است که سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در پیشگیری از بیماری تب دنگی، حساس سازی شهروندان بدون ایجاد هرگونه ترس و نگرانی، بر پاکسازی محیط  زیست از طریق کاهش مکان های پرخطر با احتمال حضور پشه ناقل بیماری تب دنگی به‌ عنوان مهمترین اقدام کمیته پدافند غیر عامل شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین مراکز بهداشت این شهرستان به عنوان قطب علمی و آموزشی پیشرو در حوزه سلامت، نقشی محوری در ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری تب دنگی دارند.

کرامت فر آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین اصول پدافند غیر عامل در جامعه دانست و در مورد پیشگیری از بیماری تب دنگی افزود: آموزش و تحقیقات و آگاهی بخشی و ارائه اطلاعات صحیح در زمان کنترل بیماری های شایع شده در یک جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و این موارد را در خصوص کنترل شیوع بیماری تب دنگی صادق دانست.

رئیس کار گروه پدافند غیر عامل شهرستان شیراز از استقرار پایگاه های بهداشت مرزی در مبادی ورودی شهر شیراز خصوصا در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز خبر داد و گفت: نمونه گیری و چک از افراد مشکوک به بیماری در مبادی ورودی شهر صورت میپذیرد.

وی از شهروندان شیرازی خواست تا اقدامات پیشگیرانه در خصوص گزش پشه آئدس و بیماری تب دنگی مطابق با برنامه های آموزشی مراکز بهداشتی در راستای سلامت خود و خانواده به کار گرفته و اجرا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه