English

اخبار پلیس فارس؛ از توقیف پژو حامل ۱۰۸ کیلو تریاک تا دستگیری قاپ زن ها و ۶۹ متهم فراری در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیات مشترک پلیس فیروزآباد با پلیس مبارزه با مواد مخدر بوشهر، ۱۰۸ کیلوگرم تریاک کشف شد.

اخبار پلیس فارس؛ از توقیف پژو حامل ۱۰۸ کیلو تریاک تا دستگیری قاپ زن ها و ۶۹ متهم فراری در شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سردار رهام‌بخش حبیبی، در این رابطه اظهار داشت: ماموران پلیس بوشهر با اقدامات فنی مطلع شدند که قاچاقچیان با یک سواری پژو پارس در حال انتقال مواد مخدر از لامرد به شیراز هستند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی "لامرد-شیراز" اعزام و حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری سواری مذکور را شناسایی و با اقدامات فنی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

محل دپو ۲۸ میلیاردی کالای قاچاق لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف کالای قاچاق دپو شده به ارزش ۲۸ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی از دپو کالای قاچاق در یک انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل ۱۲ هزار و ۳۳۷ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو از قبیل بلبرینگ و یاتاقان که خارجب و قاچاق بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی شد.

 

قاپ زن ها دستگیر شدند 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق قاپ زن و کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از نوع قاپ زنی در حوزه پایگاه غرب پلیس آگاهی، شناسایی سارق یا سارقین در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، مشخص شد سارقین با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به سرقت و سپس متواری می شوند.

سرهنگ حبیبی گفت: با تلاش های صورت گرفته، هویت سارقان شناسایی و در یک عملیات پلیسی، هر دو سارق در یکی از استان های همجوار دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه سارقین در تحقیقات به ۱۵ فقره سرقت اقرار کردند، افزود: شهروندان هنگام عبور از خیابان حتی الامکان از صحبت با گوشی همراه خود داری و در زمان حرکت در پیاده رو کیف دستی خود را به سمت دیوار قرار دهند تا قاپ زن ها در انجام سرقت ناکام بمانند.

 

قاچاقچیان به جای غذا، هروئین بلعیده بودند

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۸۴۰ گرم هروئین به صورت بلع و دستگیری ۲ نفر متهم در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ عظیم‌اله کرمی، بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز با اقدامات فنی مطلع شدند ۲ نفر مسافر اتوبوس با بلعیدن مواد در حال اعزام به شیراز هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی کرمان-شیراز اعزام و  اتوبوس مذکور را شناسایی و هر دو قاچاقچی را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه پس از مراحل تخلیه، ۸۴۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین از معده قاچاقچیان خارج شد، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

دستگیری متهمان و محکومان متواری در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: در اجرای طرح عملیاتی دستگیری متهمان و محکومان متواری طی ۷ روز گذشته، ۶۹ نفر دستگیر شدند. 

وی افزود: اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، قطعاً امنیت مطلوب‌تری را میتوان در آن جامعه برقرار کرد؛ لذا اقدامات قاطع و قانونی پلیس در راستای برخورد با مجرمان و متخلفان، سبب قانونمداری می شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می دهد.

رئیس پلیس شیراز با بیان اینکه  بیان‌ داشت: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه رویکرد پلیس مبتنی بر اصل پیشگیری و عدم وقوع جرایم است، تصریح کرد: پیشگیری، فرصت ارتکاب جرم را از بین می برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه