English

سامانه جامع حمل و نقل بین المللی در بخش کالا و مسافر به بهره‌برداری کامل رسید

به منظور مدیریت تردد در مرزهای جاده ای کشور و صدور یکپارچه اسناد حمل ونقل جاده ای ، بهره برداری آزمایشی از سامانه جامع حمل ونقل بین المللی از تاریخ ۵ تیر ماه سال جاری در بخش صدور راهنامه و مدیریت و کنترل تردد از مرزهای جاده ای آغاز شد و با تکمیل تدریجی سایر بخش‌ها از جمله بخش مسافری و تبادل اطلاعات با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری کامل رسید.

 سامانه جامع حمل و نقل بین المللی در بخش کالا و مسافر به بهره‌برداری کامل رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان گفت: در سامانه جامع حمل ونقل بین المللی تمام سفرهای بخش حمل‌ونقل بین‌المللی توسط شرکت‌های مسافری و باری از طریق سامانه جامع حمل و نقل بین المللی ثبت می‌شود.

وی با بیان این که امکان ثبت سفر و دریافت کد قبل از ورود ناوگان به پایانه مرزی فراهم شده است، افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

وی کاهش توقف ناوگان در پایانه های مرزی، تسریع در تشریفات مرزی و همچنین پیش بینی ترافیک ناوگان در مرز و افزایش نظارت شرکتها بر ناوگان تحت پوشش و امکان ایجاد سامانه نوبت دهی در پارکینگهای مجاور پایانه های مرزی بر اساس اطلاعات اخذ شده از سامانه جامع را از مهمترین محسنات این سامانه برشمرد و افزود: پس از ورود ناوگان به محوطه مبادی مرزی، با ارائه کد سفر به نمایندگان سازمان راهداری در پایانه های مرزی، کلیه تشریفات ناوگان بین المللی در کمتربن زمان ممکن صورت می‌پذیرد .

به گفته هدایتی با راه اندازی این سامانه امکان تبادل اطلاعات با سامانه های داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر ارگان ها مانند سامانه های گمرک، بیمه مرکزی، کانون جهانگردی ، شرکت نفت و ... فراهم شده است و کلیه مجوزهای مورد نیاز برای ناوگان نیز بصورت متمرکز از طریق همین سامانه جامع صورت می‌پذیرد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه