English

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان:

فعالیت هیئت بازرسی انتخابات در کردستان آغاز شد

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: این هیات با هدف نظارت بر تبلیغات انتخاباتی و نحوه اخذ رای کار خود را آغاز کرد.

فعالیت هیئت بازرسی انتخابات در کردستان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، مرادعلی بهمنی گفت: هیات بازرسی انتخابات کردستان در راستای اجرای صحیح قانون انتخابات تشکیل شده و یکی از وظایف آن، نظارت بر نحوه فعالیت های انتخاباتی و پیشگیری از تخلفات و جلب اعتماد عمومی است.

وی افزود: پیگیری گزارش ها و درخواست های مردمی دررابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از دیگر اهداف تشکیل این هیات است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان اظهار کرد: هیات های بازرسی وزارت کشور همطراز با هیات‌های اجرایی و نظارت به رسمیت شناخته شده و برای آنان شرایط احراز تعیین شده است.

بهمنی ادامه داد: روز انتخابات به ازای هر صندوق یک بازرس، هر ۱۵ صندوق یک سربازرس و برای هر شهرستان یک بازرس ویژه وجود دارد؛ ضمن اینکه برای سه شهر سنندج، سقز و قروه ۲ بازرس ویژه داریم.

وی یادآور شد: حضور در محل اخذ رای و کنترل فضای داخل و بیرون شعبه، نظارت بر اخذ رای و شمارش آرا و بررسی و رصد تخلفات انتخابات و اعلام آن به مراجع ذی صلاح، از جمله وظایف بازرسان است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان تعداد اعضای این هیات را پنج نفر اعلام کرد و بیان کرد: تخلفات انتخاباتی از هم اکنون به صورت روزانه به وزارت کشور منعکس می شود.

بهمنی به برگزاری کلاس های آموزش مجازی برای بازرسان اشاره کرد و گفت: مردم می توانند گزارش تخلفات انتخاباتی را از طریق شماره تلفن ۳۳۱۶۳۸۴۲-۰۸۷ به اطلاع هیات بازرسی انتخابات کردستان برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه