English

رئیس هیأت تنیس کرمانشاه اظهار کرد:

تنیس فقط ورزش پولدارها نیست/ ارتقای کمی و کیفی تنیس کرمانشاه در دستور کار است

رئیس هیأت تنیس کرمانشاه ارتقای کمی و کیفی تنیس کرمانشاه با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و جذب ورزشکار از پایه با تخصیص زمین در شهرستان‌ها و همچنین آموزش آن از مدارس خبر داد.

 تنیس فقط ورزش پولدارها نیست/ ارتقای کمی و کیفی تنیس کرمانشاه در دستور کار است
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، رضا فدایی، رئیس هیأت تنیس کرمانشاه از هدف‌گذاری استعدادیابی از بین افراد معمولی و دارای استعداد برای جذب در رشته تنیس خبر داد و افزود: طی برنامه‌ریزی مدون از۲۹۰ ورزشکار بیمه‌شده در سه ماهه ابتدایی سال جاری به ۶۵۰ تنیسور که ۳۰۰ خانم و ۳۵۰ آقا هستند، در حال حاضر رسیده‌ایم.

وی برنامه‌ریزی بعدی را برای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: به این منظور با استفاده از ظرفیت معلمان آموزش و پرورش برای آموزش رشته تنیس در مدارس در مرداد‌ماه طی چهار هفته متوالی کار آموزش معلمان را عملیاتی شده و با در اختیار قرار دادن امکانات در مربی و تجهیزات سعی داریم بر فرهنگسازی متداول بودن رشته تنیس در مدارس را داریم.

فدایی گام نهادینه بعدی در توسعه ورزش تنیس را آموزش مربیان عنوان کرد و افزود: در این راستا با توجه به افزایش سرانه استقبال از ورزش تنیس، سال گذشته به میزبانی کرمانشاه کلاس مربیگری درجه سه رشته تنیس با حدود ۳۰ شرکت‌کننده در استان کرمانشاه برگزار شد و امسال هم از ۱۷ شهریور‌، دوره مربیگری  درجه سه تنیس در کرمانشاه با شرکت‌کنندگانی از شش استان کشور حضور خواهند داشت.

عضو  هیأت رئیسه هیات تنیس استان از وجود  ۲۰ مربی درجه سه تنیس در استان شامل ۹خانم و 11 آقا خبر داد و تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۹۰ ورزشکار سازمان‌یافته رشته تنیس در استان وجود داشت، اما با تلاش‌های زیرساختی تعداد به ۶۶۰ نفر رسیده است.

فدایی هزینه ماهانه ورزش تنیس در استان را حدود ۸۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: بزرگ‌ترین معضلی که تنیس کرمانشاه از آن رنج می‌برد، تخصیص زمین با استفاده از ماده 88 است که براساس آن هزینه واگذاری زمین‌های ورزشی بخش دولتی به بخش خصوصی سپردهو می‌شود و گاها افرادی از بخش خصوصی در مزایده واگذاری این زمین‌ها برنده می‌شوند که برای ارائه خدمات به هیات‌های ورزشی مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

رئیس  هیأت تنیس کرمانشاه درباره زمین‌های موجود در استان گفت: در حال حاضر ۵ زمین ورزشی دولتی که در اختیار هیات تنیس است از طریق مزایده به این هیات سپرده شده  و خود ما برای حفظ کیفیت این زمین‌ها از محل درآمدهای هیات برای آن هزینه می‌کنیم.

فدایی در پایان از قرارگرفتن انجمن پدل در زیرمجموعه هیأت تنیس خبر داد و گفت: زمین این انجمن در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد ساخته شده و کرمانشاه جز سه یا چهار استان اول کشور است که زمین پدل فعال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه