English

سیستم بهداشت ما به طرح های نوین نیاز دارد

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بهداشت ما به بازسازی و طرح های نوین و جدید نیازمند است.

سیستم بهداشت ما به طرح های نوین نیاز دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی با تبریک و تسلیت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، اظهار داشت: در این معاونت افراد محکوم به کار کردن هستند چرا که فعالیت بسیاری برای انجام دادن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه معاونین بهداشت این وزارتخانه همواره از استان های جنوبی بوده است، افزود: این بیانگر حساسیت وزرا نسبت به این حوزه است چرا که معاونین را از  استانهایی استفاده می کنند که درگیر با مسائل بهداشتی هستند.

شهریاری گفت: اگر  بدنبال این هستیم یک سیستم شبکه خوب کار کند نظارت جدی باید انجام شود و حضور مداوم داشته باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیستم بهداشت ما به بازسازی و طرح های نوین و جدید  نیازمند است.

وی تصریح کرد: سیستم شبکه پزشکی خانواده اگر به درست انجام شود که حوزه آن تنها درمان نیست، دیگر نیاز به پویش های فشار خون، دیابت، فشار خون و ... وجود ندارد.

شهریاری خاطر نشان کرد: جوانی جمعیت یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است و  کمیسیون بهداشت و درمان  همواره برای کمک به تحقق اولویت ها در خدمت این وزارتخانه بوده است.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آیبن با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، اظهارداشت: امیدواریم ظلم در جهان به ویژه در سرزمین های اشغالی برچیده شود.

وی در خصوص برنامه های خود در معاونت بهداشت، بیان کرد: در این مسیر نقشه راه وجود دارد، تکالیفی که در اسناد بالا دستی، تاکیدات رهبری، اهتمام رئیس جمهور و وزیر بهداشت دارند راه را مشخص کرده و ما این راه را ادامه خواهیم داد.

رئیسی بیان کرد: تفاوت این حوزه با دیگر حوزه ها این است که دیر بازده بوده اما محصول ارزشمندی دارد، معمولا افراد دوست دارند نتیجه آنی دریافت کنند در صورتی که بطور مثال افزایش یک سانت قد کودکان نیازمند ۱۰ سال فعالیت است، آیا این صبر وجود دارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: تاکیداتی که وجود دارد تکلیف نقشه راه برای توسعه شبکه بهداشت است، این شبکه کار کرد خوبی داشته اما نیاز به پویایی، فعال و گسترش دارد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص جوانی جمعیت و پزشک خانواده در طول یک هفته‌ای که این مسئولیت به من سپرده شده است چندین جلسه با وزیر انجام شده که بیانگر اولویت این موضوع است.

رئیسی با بیان اینکه علیرغم اینکه کار کردن در این حوزه هم عشق میخواهد اما تجربه نیز لازمه موفقیت است، بیان کرد: از دوران سخت کرونا خیلی چیزها یاد گرفته ام که در تحقق دو مسئولیت مهم و اولویت دار موجود از آن استفاده خواهم کرد، چرا که زندگی خود را رها کرده و این مسئولیت را قبول کردم و محکوم به موفقیت هستم.

وی با عنوان اینکه در زمانی که سه سال پیش از این مسئولی با خدا معامله کردیم چرا که هیچ کسی نبود تلاش زمان کرونا رو تقدیر نکرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه