English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل :

صنایع کوچک در توسعه و افزایش صادرات کشور نقش محوری دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، گفت: صنایع کوچک با قابلیت و توانمندی ویژه خود توانسته است ظرفیت بسیار مناسبی را در افزایش و توسعه بازارهای صادراتی کشور ایجاد کند.

 صنایع کوچک در توسعه و افزایش صادرات کشور نقش محوری دارد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، هاشم علایی در جریان بازدید از چند واحد تولیدی اظهار داشت: صنایع کوچک به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و خلق درآمد دارد که حمایت از این نوع صنایع، منجر به افزایش صادرات کشور خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۹۳ درصد از صنایع کشور و ۹۸ درصد از صنایع استان، متعلق به صنایع کوچک و متوسط است که این آمار نشان اهمیت این صنایع در اقتصاد کشور دارد. 

علایی ادامه داد: حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی، شبکه‌بندی و اجرای خوشه‌های صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی، حمایت از واحدهای دانش بنیان و فناور از جمله برنامه‌های این شرکت برای تسهیل و توسعه صادرات در استان بوده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: برخی از صاحبان صنایع شناخت کافی از بازاریابی و صادرات ندارند. بنابراین تلاش می‌شود در قالب شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها به صادرات این واحدهای تولیدی کمک ‌شود.

علایی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده شاهد تشکیل سه کنسرسیوم صادراتی فرش دستبافت، پلاستیک و لبنیات و دو شرکت‌ مدیریت صادرات در استان اردبیل هستیم تا ضمن برطرف کردن مشکلات، شاهد افزایش صادرات واحدهای تولیدی به کشورهای هدف باشیم.

وی ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای افزایش شرکت‌های مدیریت صادرات در استان، ابراز داشت: دارا بودن مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان، ظرفیت بسیار مناسبی را برای توسعه صادرات استان اردبیل فراهم کرده است که باید تلاش شود از این ظرفیت مهم به نحو مطلوبی استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه