English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امنیت تنگه هرمز بدون حضور ایران محقق نمی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امنیت تنگه هرمز بدون حضور ایران محقق نخواهد شد.

امنیت تنگه هرمز بدون حضور ایران محقق نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج، حشمت الله فلاحت پیشه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکایی ها سال ها است که ادعا می کنند امنیت تنگه هرمز و حرکت کشتی های تجاری در خلیج فارس و دریای عمان را بر عهده داشته و برای آن هزینه می کنند. این ادعای دروغی است که آنها دارند و در تمام این مدت ایران به تنهایی امنیت حمل و نقل کشتی های تجاری در تنگه هرمز را فراهم کرده است.

وی افزود: پس از اقدام عجیب انگلیسی ها در توقیف نفتکش ایران ، منطقه خلیج فارس وارد چالش های جدیدی شد و امنیت تردد کشتی ها و به ویژه نفتکش ها در این منطقه به خطر افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: حالا آمریکایی هایی که سال ها به دروغ می گفتند امنیت تنگه هرمز را آنها تامین می کنند، از دیگر کشورها مانند ژاپن و هند و ... خواسته اند که یک ناوگان دریایی متحد تشکیل شده و از کشتی های تجاری و حمل و نقل دریایی در منطقه خلیج فارس حفاظت کنند.

فلاحت پیشه گفت: مگر تاکنون آمریکا به تنهایی امنیت را برقرار نکرده بود، حال چه اتفاقی افتاده است که باید چندین کشور ناوهای جنگی خود را به منطقه اعزام و به صورت مشترک این امنیت را تامین کنند؟

وی با تاکید بر اینکه ایران همواره خواستار صلح و امنیت در منطقه بوده است، گفت: در تمام این مدت ایران به تنهایی تامین امنیت حمل و نقل دریایی در تنگه هرمز را بر عهده داشت و امروز نیز بدون حضور ایران هرگز این امنیت محقق نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: بهتر است آمریکا و کشورهای همپیمانش مانند انگلیس و چند کشور منطقه ای، دست از تنش آفرینی در منطقه بردارند و این تنها راه تامین امنیت در منطقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه