English

رئیس هیئت‌مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

بخشی که فیلم های اجتماعی می ساختند حال خوبی برای کار ندارند+ فیلم

رئیس هیئت‌مدیره خانه سینما گفت: فعال شدن بخش بازاری تر سینما بر می گردد به اینکه بخشی که فیلم های اجتماعی می ساختند حال خوبی برای کار کردن ندارند.

بخشی که فیلم های اجتماعی می ساختند حال خوبی برای کار ندارند+ فیلم

محمد مهدی عسگرپور رئیس هیئت مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج اظهار داشت: روز ملی سینما را به سینماگران  و مردم سینما دوس ایرانی تبریک می گویم، سینمای ما در دهه  گذشته با اوج و فرودهای مختلفی به ویژه در عرصه بین الملل روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اکران موفقیت های بسیاری نصیب سینما ایران شده است، افزود: اما در چند سال گذشته به دلایل مختلف که بخشی به تغییرات تکنولوژی و بخش دیگر  به مضیقه ای که ایجاد می شود برای تولید فیلم  و نبود زیر ساخت های مناسب در عرصه تولید و نمایش سینما آن جایگاه خوبی را که در گذشته  داشته در حال از دست دادن است.

 رئیس هیئت مدیره خانه سینما با عنوان اینکه سینمای ما توان زیادی در حوزه نیروی انسانی و حتی بخش فنی  داشته است، بیان کرد: این ظرفیت ها به گونه ای  بود که  سال ها روی این دانش فنی و انرژی  که در بین سینماگران وجود داشت بسیاری از کشورها حساب باز می کردند و آموزش هایشان را در فیلم های ایرانی دیده بودند.

عسگر پور با بیان اینکه حق سینمای ایران بیش از چیزی است که امروز مطرح شده است، خاطر نشان کرد: امیدوارم که دولت در  آن میزانی که  جزء وظایفش است بتواند درست عمل کند و این خانواده شریف سینما که زحمات بسیار زیاد در چند دهه اخیر کشیدند و همچنان آمادگی دارند به فرهنگ کشور خودشان کمک کنند را دریابند و موجبات دوستی های بیشتری را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در برخی سال ها مثلا اواخر دهه ۶۰ یعنی زمانی که جمعیت ایران خیلی کمتر از  چیزی بود که در حال حاضر است فروش ۷۰ و ۸۰ میلیون بلیط را در سال تجربه کرده ایم، تصریح کرد: این میزان درحال حاضر کاملا برای سینمای ایران رویایی است، در سینمای ایران سال گذشته ۲۷ میلیون بلیط فروخته شد که بخش زیادی از این ۲۷ بلیط  شامل چند فیلم مشخص بوده که با ژانر پر طرفدار طنز و  کمدی بوده است.

 رئیس هیئت مدیره خانه سینما گفت:بخش قابل توجهی از ژانر های دیگر خیلی انگار حضور نداشتند، اینکه چگونه به این نقطه رسیدیم بخشی از آن بر می گردد به  سامانه و سیستم های  نظارتی و سیستم هایی که فکر می کنند باید بر سینما نظارت داشته  و باید و نبایدها عجیب و غریب  را به وجود آوردند.

عسگر پور بیان کرد: بخشی نیز  ممکن است آشکار نباشد، یعنی بگویند شما فیلمنامه ارائه نکردید اما این سوال مطرح است چه چیز باعث این عدم ارائه می شود  یا تهیه کنند حاضر نباشد در این حوزه برنامه ریزی کنند،  تنها به  بازار بازنمی گردند  بلکه بخشی از آن به احوالات بر می گردد یعنی بخشی  از همکاران سینمایی ما آن بخشی که فیلم های اجتماعی و خانوادگی می ساختند الان حال خوبی برای کار کردن ندارند و این جزئی از وظایف حاکمیت است که باید به آن رسیدگی کنند که در سال گذشته به آن  کمتر توجه شده و تداوم آن سبب می شود بخش بازاری تر سینما فعالیت پر رنگ تری داشته باشد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه