English

​مدیرکل کمیته امداد مازندران اعلام کرد:

پرداخت زکات ۴۹ میلیاردی تومان توسظ مازندرانی ها

​مدیرکل کمیته امداد مازندران در جلسه شورای زکات استان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۹ میلیارد تومان زکات توسط مردم نوعدوست پرداخت شد.

پرداخت زکات 49 میلیاردی تومان توسظ مازندرانی ها

به گزارش خبرگزاری موج مازندران،‌ حجت الاسلام بشیر عالیشاه اظهار داشت: زکات یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است که باید تقویت شود، زکات و واجب شرعی است.

وی ادامه داد: اصل کار کمیته امداد محرومیت زدایی است و برای این امر برنامه های مختلفی دارد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۱۶۰ میلیون تومان در بخش زکات واجب جمع‌آوری شد و اقبال از زکات مستحبی بیشتر است و در بخش کمک‌های مؤمنانه عمران و ساختمان حدود ۳۵ میلیارد تومان، در زکات فطریه عام و سادات حدود ۱۲ میلیارد تومان دریافت و در بخش کفاره یک  میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

​مدیرکل کمیته امداد مازندران عنوان داشت: جمع کل زکوات و کفارات ۴۹ میلیارد تومان شد که هر زکات در همان محله جمع آوری شد و کل نیازمندی‌ها از طریق مرکز نیکوکاری شناسایی و از محل شورای زکات به نیازمندان اهدا می‌شود.

 وی بیان داشت: در بخش جهیزیه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در یک مرحله به ۱۷۰ نفر و  مرحله دوم به ۲۰۰ نفر جهیزیه اهدا شد، ۴۷۰ نفر نیز در نوبت دریافت بوده که آماده پرداخت است که در پرداخت جهیزیه پنج قلم کالا به مبلغ ۱۵ میلیون تومان اهدا می‌شود که قیمت کالاها در بازار تا ۴۰ میلیون تومان متغیر است.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: از محل زکات به ۱۹۱ نفر به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در بخش درمانی با توجه به اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ نفر بیمار لاعلاج تحت حمایت این نهاد در استان قرار دارند که تاکنون به ۵۳۸ نفر به مبلغ ۳۹۰ میلیون تومان کمک شد.

وی تأکید کرد: در بحث تحصیلی اهدای ۶ هزار و ۴۰۰ تبلت در سال گذشته انجام شد، در کل ۱۲ هزار نفر دانش آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند و از خدمات بهره مند هستند.

​مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه در راستای اجرای طرح شور عاطفه‌ها هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  به دانش آموزان پرداخت شد، خاطرنشان ساخت: در بخش تهیه مسکن هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در حال ساخت داریم.

وی گفت: در بحث بازسازی و مرمت به ۸۰ نفر مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان کمک شد، در بخش معیشت با برگزاری کمک‌های مومنانه و طرح اطعام مهدوی و اطعام حسینی یک میلیون و ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌ها با اهدای ۱۷۰ هزار سبد غذایی به مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به نیازمندان اهدا، از محل زکات به ۸۷ هزار خانوار سبد معیشتی به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان اهدا، در سایر موارد به ۱۱ هزار نفر ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

حجت الاسلام عالیشاه افزود: طبق دستور مرکز ۴۷ مرکز نیکوکاری در دفاتر ائمه جمعه باید ایجاد شود، تاکنون ۲۰ مورد انجام شد و مابقی مراکز با همکاری ائمه جمعه ایجاد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه