English

رئیس پلیس فتا استان یزد؛

بازگردان ۲۷ میلیارد ریال به‌ مالباختگان فضای مجازی/ فروشگاه های اینترنتی باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به بازگرداندن مبلغ ۲۷ میلیارد ریال به‌ حساب شکات در شش‌ ماهه نخست سال جاری گفت: افسران فضای مجازی به ‌صورت ۲۴ ساعته به دنبال پیشگیری از وقوع جرائم رایانه‌ای هستند.

بازگردان 27 میلیارد ریال به‌ مالباختگان فضای مجازی/ فروشگاه های اینترنتی باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی ابوطالبی  رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌کنند، بیان داشت: در تحلیل‌های انجام‌شده از کل جرائم سایبری دراستان یزد در 6 ماهه نخست امسال، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و برداشت غیرمجاز و سایر جرائمی چون دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی و... به ترتیب، بیشترین قربانی را از شهروندان یزدی گرفته است.

ابوطالبی بیان کرد: مهم‌ترین آسیب فضای مجازی در شش‌ماهه نخست برای کاربران در سطح استان، اعتماد بی‌جای کاربران به افراد درج کننده آگهی در سایت‌های واسطه و واریز پول به‌عنوان بیعانه قبل از رؤیت کالای خریداری‌شده و واریز وجه به‌حساب افراد در پی هک شبکه‌های اجتماعی و درخواست وجه کلاهبرداران می‌باشد که اقدامات رسانه‌ای و پیشگیرانه در جهت آموزش‌های همگانی به‌صورت مستمر از رسانه ملی و شبکه‌های استانی و... در دست اقدام و جزء برنامه‌های این پلیس است.

وی با اشاره به بازگرداندن مبلغ 27 میلیارد ریال به‌حساب شکات در شش‌ماهه نخست سال جاری در پی اقدامات فوری و تخصصی کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم و کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری استان یزد گفت: افسران فضای مجازی به‌صورت 24 ساعته به دنبال پیشگیری از وقوع جرائم رایانه‌ای هستند و با تمام توان آمادگی ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز را دارند.

این مقام سایبری در خصوص راهکارهایی برای پیشگیری از جرائم روز افزون سایبری افزود: کاربران فضای مجازی باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک برای خرید کالا و بهره‌مندی از خدمات مراجعه کنند و از واریز بیعانه در خریدهای اینترنتی جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه