English

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای در آموزش و پرورش به ۴۲درصد می رسد + فیلم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ توانیم سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی را به حدود ۴۲درصد افزایش دهیم.

سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای در آموزش و پرورش به ۴۲درصد می رسد + فیلم

علیرضا کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهار داشت: یکی از سیاست‌هایی که وزارت آموزش و پرورش برگرفته از سیاست‌های کلان کشور دنبال می کند، افزایش آموزش‌های مهارتی است.

وی افزود: البته موضوع مهارت آموزی لزوما در هنرستان‌ها انجام نمی‌شود بلکه آموزش‌ها به دوره اول و دوم متوسطه نظری  از برنامه های آموزش و پرورش بوده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش بیان کرد: یکی از شخاص‌هایی که در برنامه ششم و هفتم توسعه به آن اشاره شده است، افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۵۰ درصد است که با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بتوانیم سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی را به حدود ۴۲درصد افزایش دهیم.

کاظمی عنوان کرد: این در حالی است که نسبت به سال‌های گذشته در سه سال اخیر حدود ۵ درصد سهم این آموزش‌ها افزایش یافته است، البته  آموزش‌های فنی حرفه جز آموزش‌های پر هزینه بوده و باید زیر ساخت‌های لازم برای آن انجام شود.

وی گفت: در این بخش بدنبال توسعه کمی نیستیم بلکه ارتقاء کیفیت آموزش برای ما بسیار مهم بوده،  در امر کیفیت تجهیزات و منابع و نیروی انسانی اثر گذار است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش خاطرنشان کرد: در حوزه نیروی انسانی در سال جاری از مجموع استخدام های صورت گرفته حدود ۸ هزار نفر از آنها در بخش هنر آموزی است که در بیش از ۲۷ عنوان گروه شغلی جذب انجام شده و همچنین برنامه ریزی شده از طریق ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین با مشارکت دانشگاه ملی مهارت بتوانیم از فارق التحصیلان هنرستانی بعنوان هنر آموز دوره کاردانی جذب کنیم که امیدواریم با پذیرش آن با مجوز‌هایی که اخذ شده  امیدواریم در بهمن ماه محقق شود.

کاظمی تصریح کرد: در بحث منابع مالی نیز اعتبارات خوبی در سال‌های گذشته تخصیص پیدا کرده است، تا مهر امسال حدود هزارو ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها تخصیص داده شده که این تجهیزات خریداری شده و تا شروع سال تحصیلی به هنرستان ها اختصاص داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: در بودجه سال جاری نیز یک ردیف اعتباری برای تجهیز هنرستان ها و همچنین مهارت آموزی دانش آموزان متوسطه در نظر گرفته شده است، هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که امیدواریم تخصیص صدر در صدی داشته باشد چرا که این مواد به کیفیت آموزش کمک می کند و به هر میزان که آموزش با کیفیت تر انجام شود اشتغال پذیری نیز افزایش پیدا می کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش در پاسخ به این پرسش که آیا تمامی مدارس متوسطه اول و دوم در روز اول مهر آمادگی پذیرش دانش آموز را دارند، یا خیر، اظهار کرد: در همه مدارس طبیعتا اول مهر ماه  بعنوان آغاز  سال تحصیلی است و انشا الله در اول مهر ماه همه دانش آموزان با شور و نشاط در مدارس حضور پیدا خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه