English

شهردار اصفهان خبرداد؛

اجرای ۶۰۹ پروژه عمرانی در سطح شهر اصفهان / پیش بینی هزار و ۴۷ پروژه در بودجه ۱۴۰۳ + تصاویر

شهردار اصفهان بیان داشت: از مجموع کل پروژه‌های عمرانی در سال جاری ۶۰۹ پروژه در حال اجرا است.

اجرای ۶۰۹ پروژه عمرانی در سطح شهر اصفهان / پیش بینی هزار و ۴۷ پروژه در بودجه ۱۴۰۳  + تصاویر
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،علی قاسم‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:بودجه شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته در سال ۱۴۰۳ حدود ۳۴ همت است که ۷۰ درصد از آن به حوزه عمران اختصاص دارد و ۳۰ درصد نیز بودجه جاری است.

وی افزود: در بودجه عمرانی سال جاری مجموع هزار و ۴۷ پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است که ۹۱ پروژه آن شاخص است و شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: از مجموع کل پروژه‌های عمرانی در سال جاری، ۶۰۹ پروژه در حال اجرا است و از این تعداد، ۵۵۲ پروژه انحراف کمتر از ۵ درصد داشته و طبق زمان‌بندی موردنظر در دست اجرا قرار دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۵۲ پروژه مهم منطقه‌ای وجود دارد که منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: ۸۰۴ پروژه منطقه‌ای است که در بودجه ۱۴۰۳ ردیف دارد و طبق یک برنامه‌ریزی باید امسال تحقق یابد.

قاسم زاده با بیان اینکه ۱۶۴ پروژه در حال طراحی است، افزود: ۴۹ پروژه تملک می‌شود و از جنس تملک آزادسازی است، ۳۰ پروژه معطل الزامات است.

نشست شهردار 10 (1)

وی ادامه داد: در شش ماهه امسال  ۲۷ پروژه شهری به اتمام رسیده و ۴۱ پروژه هنوز شروع نشده  و سایر حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی و نوسازی و بهسازی بافت تاریخی در جریان است.

شهردار اصفهان در ارتباط با قطار شهری اصفهان بیان داشت: حمایت از شهرداری در زمینه احداث و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از تکمیل ابرپروژه قطار شهری از مهم‌ترین مطالبات شهرداری از دولت چهاردهم است.

قاسم‌زاده با اشاره باینکه روند پیشرفت پروژه خط مترو اصفهان سرعت خوبی داشته است،افزود: امسال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای خط ۲ متروپیش بینی شده است.

نشست شهردار 6 (1)

وی گفت: خط یک متروی اصفهان روزانه ۱۳۰ هزار مسافر جابه جا می‌کند در حالی که اگر اکنون خط یک مترو نبود در روز ۱۴۰ هزار ماشین تک سرنشین یا بیشتر باید در این مسیر تردد می‌کردند.

این مقام مسئول در خصوص فرونشست در اصفهان نیز توضیح داد: متاسفانه فرونشست واقعیتی غیرقابل انکار در اصفهان است و‌ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که محدوده شمالی شهر ضریب بیشتری در برخورداری از فرونشست دارد.

وی ادامه داد: دو پژوهش علمی و دقیق در اصفهان انجام شد که پژوهش اولیه مکان‌مندکردن فرونشست است، بر این اساس در جنوب شهر تا حدود مسجد سید جای نگرانی نیست، اما پس از آن، هرچه به سمت شمال شهر حرکت کنیم ضریب فرونشست بیشتر می‌شود.

نشست شهردار 10 (2)

شهردار اصفهان همچنین درخصوص رفع ابهام درباره وضعیت گذر کمر زرین بیان داشت:شهرداری به محض مواجهه با آثار تاریخی در این پروژه، کار را به متولیان میراث فرهنگی محول کرد. طولانی شدن این روند، مشکلاتی را برای شهروندان ساکن در محدوده ایجاد کرده و به‌دنبال آن، نامه‌ای را به دادستانی ارسال کرده‌اند.

قاسم زاده ادامه داد:درحال حاضر، پروژه در دست تکمیل قرار دارد و تلاش می‌شود ضمن صیانت از اکتشافات تاریخی، گذر کمرزرین بهره‌برداری شود.

وی اظهار داشت:گذر کمرزرین بخشی از هویت تاریخی ما است و دنبال این هستیم که کاری کنیم معبر باز شود اما محور تاریخی را نیز محفوظ نگه داریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اصفهان اولین شهری خواهد بود که دو شبکه آب خواهد داشت، گفت:یکی آب شرب و یکی پساب که شبکه پساب برای استفاده در زمان بحران تدارک دیده شده است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

علی قاسم‌زاده اضافه کرد:بخش عمده بودجه شهرداری براساس اهمیت مسایل زیست‌محیطی به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافته است.

شهردار اصفهان گفت:همچنین شهرداری در حد توان خود به تکمیل پروژه‌ آبرسانی کمک کرده و تلاش کرده تا ۵ هزار هکتار فضای سبز موجود شهر را با احداث شبکه پساب حفظ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه