English

مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

رعایت پوشش نسبی در جمهوری اسلامی قانون است/اجازه بازداشت منتقدان را نداریم

نماینده سابق مجلس با اشاره به نقش رئیس‌جمهور در پیگیری آزادی‌های مردم گفت: در اینجا منظور ما آزادی بیان است هرچند برخی آن را به آزادی پوشش هم ربط می‌دهند. اما جمهوری اسلامی یک حکومت اسلامی است و مردم باید حدی از پوشش را رعایت کنند.

رعایت پوشش نسبی در جمهوری اسلامی قانون است/اجازه بازداشت منتقدان را نداریم

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره تاثیر رئیس‌جمهور جدید بر تغییر سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: حمایت از فلسطین جزء اصول جمهوری اسلامی است و بحث آزادی فلسطین چیزی نیست که یک رئیس‌جمهور بتواند آن را تغییر دهد. ممکن است در اعمال این سیاست با تدبیر بیشتری عمل کند، ولی اصل آن ثابت است.

وی درباره احترام به آزادی‌های مردم از سوی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در اینجا منظور آزادی بیان است. حال بعضی‌ها این را به آزادی پوشش هم ارتباط می‌دهند. ولی این نمی‌شود. بالاخره جمهوری اسلامی یک حکومت اسلامی است. اما نوع نظارتی که بر آن می‌شود مهم است که سختگیری بی‌جا وجود نداشته باشد. ولی در یک حدی مردم باید رعایت کنند. 

نماینده سابق مجلس در خصوص تغییر رئیس‌جمهور بر نحوه برخورد با منتقدان و معترضان بیان کرد: تغییر رئیس‌جمهور می تواند روی این موضوعات اثرگذار باشد، زیرا رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است. در این مواقع می تواند اخطار بدهد حتی به قوه قضائیه. اگر کسی را بی‌جا بازداشت کنند و رئیس‌جمهور اعتراض کند و حتی به وزارت اطلاعات و قوه قضائیه اخطار بدهد، در سطح جامعه موثر است و طرف مقابل را در کارهایی که می‌کند، سست خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه