English

یک نماینده مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

اعضای کنگره آمریکا به فروش بالای نفت و گاز ایران اعتراف کردند

یک نماینده مجلس با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تجارت نفت گفت: میزان فروش نفت و گاز در دولت سیزدهم چندین برابر افزایش یافت و نمایندگان کنگره آمریکا هم به این مسئله اذعان کردند.

 اعضای کنگره آمریکا به فروش بالای نفت و گاز ایران اعتراف کردند

علاء‌الدین بروجردی، نماینده مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه افزایش فروش نفت و گاز و همچنین بالا رفتن بهره‌وری انرژی، گفت: دولت سیزدهم در فعال کردن دیپلماسی انرژی و فروش نفت و گاز موفق عمل کرده و این فروش بالای نفت و گاز علی‌رغم تحریم‌های فزاینده آمریکا محقق شد.

 وی در ادامه بیان کرد: میزان فروش فرآورده‌های نفتی به میزان بالایی رشد پیدا کرد به نحوی که نمایندگان کنگره آمریکا هم بر این مسئله تاکید کردند که علی‌رغم تحریم ‌و فشار حداکثری ایران توانست این تحریم‌ها را خنثی کند و به میزان بالایی فروش نفت و گاز را رونق بدهد.

 بروجردی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین خریدار نفت ما کشور چین بود و با توجه به این موفقیت باید این سیاست توسط دولت آینده هم در پیش گرفته شود. این فعال کردن دیپلماسی انرژی به این نحوه و افزایش تجارت نفت و گاز تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد باید ادامه داشته باشد.

 این نماینده مجلس افزود: از زمانی که این مسیر شروع شده و کشور ما به کشورهای منطقه وارد مبادلات انرژی شده این مسئله به رشد سرمایه‌گذاری خارجی هم منجر شده است. این سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت نفت و گاز بیشتر از سوی کشورهای روسیه و چین است و باعث توسعه زیرساخت‌های انرژی کشور می‌شود.

نماینده مردم لارستان تصریح کرد: این مسئله با ما کمک می‌کند برای توسعه زیرساخت‌های نفت و گاز سرمایه‌گذارهای خارجی جذب کنیم تا بتوانیم پروژه‌های عظیم نفت و گاز که نیازمند منابع مالی کلانی است را به سرانجام برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه