English

رئیس جمهور در سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

امیدوارم کنفرانس وحدت بتواند برای جوامع اسلامی یک نسخه بیاورد و به تفرقه پایان بخشد+ فیلم

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه ما از وحدت سخن می‌گوییم، اما تحمل یکدیگر را نداریم، اجازه رشد به هم نمی‌دهیم و یکدیگر را حذف می‌کنیم، گفت: وحدت یعنی در عمل نشان دهیم که ما با هم به یک قبله و با یک امام و با وحدت و انسجام نماز را اقامه می‌کنیم، اگر توانستیم این هدف را محقق کنیم، مسلمان هستیم.

امیدوارم کنفرانس وحدت بتواند برای جوامع اسلامی یک نسخه بیاورد و به تفرقه پایان بخشد+ فیلم
به گزارش خبرگزاری موج

، مسعود پزشکیان صبح امروز پنجشنبه در سی و هشتمین « کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی »، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، با بیان اینکه تقویت وحدت و انسجام، شعار محوری و اصلی وی در دوران انتخابات ریاست جمهوری بود، تصریح کرد: وحدت و انسجام قدرت ما در کشورهای اسلامی و در میان کشورهای اسلامی را افزایش می‌دهد.

رئیس جمهور با اشاره به رویه عمل حضرت محمد (ص) در بدو ورود به مدینه و پس از فتح مکه در ایجاد برادری میان مسلمانان، افزود: اگر ما خود را پیرو پیامبر اسلام می‌دانیم، باید ببینیم که عمل ما نیز همین ادعا را گواهی می‌کند؟ امروز کشورهای اروپایی که با هم جنگ‌های بزرگ و شدید داشتند، اختلافات را کنار گذاشته، مرزها را کمرنگ کرده، پول‌ها را واحد و امکان تردد آسان میان کشورهای یکدیگر را برای شهروندان‌شان فراهم کرده‌اند، آن وقت ما هنوز درگیر دعوا و اختلاف با یکدیگر هستیم، آیا این مسلمانی است؟

 پزشکیان با بیان اینکه عامل ایجاد اختلاف و تفرقه میان ما مسلمانان دشمنان هستند، اظهار داشت: ایجاد و تقویت وحدت میان مسلمانان، از هر نماز، روزه و عبادتی بالاتر است. ما پیرو یک خدا، یک کتاب و یک پیامبر هستیم که همه ما را به وحدت دعوت و اختلاف و تفرقه را نهی می‌کنند؛ تفرقه و دوری از وحدت، عصیان در برابر دستور خدا، کتاب و رسول است.

 

بیشتر بخوانید:

جهان امروز بیش از هر چیز نیازمند توجه به کرامت انسانی است

نشست خبری سی و هشتمین کنفرانس (اجلاس) بین المللی وحدت اسلامی

اعضای سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با رهبری دیدار می کنند

 

رئیس جمهور «صراط مستقیم» که ما در نمازهای یومیه آن را از خداوند طلب می‌کنیم، همان وحدت و انسجام دانست و گفت: روزانه در 5 نوبت از خداوند چنین مطالبه‌ای می‌کنیم، اما در عمل با یکدیگر اختلاف می‌کنیم و نتیجه آن می‌شود که یک اقلیت در سرزمین‌های اشغالی زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون می‌کشد، چون ما وحدت و انسجام نداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه