English

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

واکنش نظامی علیه صهیونیست ها قطعی است

یک نماینده مجلس دوازدهم گفت: پس از ترور هنیه، شورای عالی امنیت ملی طبق دستور رهبری در مورد مجازات سخت صهیونیست ها تصمیم گیری کرد اما اجرا نشد، با این حال به نظر می رسد اکنون بنا بر اقدام و واکنش نظامی به اسرائیل باشد.

واکنش نظامی علیه صهیونیست ها قطعی است

کامران غضنفری درباره واکنش احتمالی جمهوری اسلامی ایران به ترور حسن نصرالله به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: رژیم صهیونیستی اگر توان و جرئت حمله به ایران را داشت تا حالا این کار را کرده بود و اگر امروز میتوانست انجام دهد، حتی به فردا هم موکول نمی کرد که بخواهد در حال حاضر از فضای داخلی لبنان علیه ما استفاده کند.

وی افزود: زمانی که اسماعیل هنیه را رژیم صهیونیستی در تهران ترور کرد، دستور رهبری در این رابطه اجرایی نشد. ایشان گفتند رژیم صهیونیستی باید مجازات سختی متحمل شود. ولی این حرف رهبری عملیاتی نشد. دو ماه از فرمایش ایشان می گذرد و هنوز محقق نشده است و همین مسئله زمینه شهادت سید حسن نصرالله فراهم شد. اگر دستور رهبری انجام داده بودیم صهیونیست ها جرئت چنین جنایتی را نداشتند. الان هم تنها راه ما همان است یعنی مجازات بسیار سخت و سنگین صهیونیست ها به گونه ای که دیگر جرئت چنین کارهایی را نداشته باشند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در مورد دستور رهبری باید در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری می شد و به ستاد کل قوا ابلاغ می شد. برخی از قول جلیلی نقل می کنند که این تصمیم در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شد اما مجریان آن را عملیاتی نکردند. ستاد فرماندهی کل قوا باید پاسخ دهد که اگر در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد، چرا اجرا نکردند و امروز آنها باید پاسخگو باشند. به نظر می رسد در این رابطه کوتاهی شده است. چون دو ماه از دستور رهبری می گذرد و نتیجه آن هم صدمات سنگینی است که امروز شاهد هستیم.

غضنفری ادامه داد: این مجازات سخت جنبه های مختلفی می تواند داشته باشد یک جنبه آن نظامی است که مثلاً به سپاه و ارتش مربوط است، یک بخش آن فعالیت های اطلاعاتی است که به وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مربوط می شود، یک بخش هم پدافندغیرعامل است. لذا از ابعاد مختلف باید تصمیم گیری شود و پیش بینی هایی صورت بگیرد. ولی بخش مهم آن، بعد نظامی آن است.

وی تأکید کرد: اما ظاهراً با شنیدهایی که عنوان می شود و همچنین با توجه به سخنان رسمی برخی فرماندهان نظامی، این بار بنا بر اقدام است. حداقل مقامات نظامی این را اعلام کردند. امیدواریم این کار هر چه سریعتر انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه